انرژیصنعت، معدن، تجارت

تفاهم‌نامه احداث پروژه آب‌ شیرین کن گمیشان گلستان با گروه مپنا امضاء شد

تفاهم‌نامه احداث پروژه آب‌ شیرین کن گمیشان در استان گلستان، با هدف تولید ۱۰ هزار متر مکعب آب شیرین و متناسب با ساختار محیط زیست در حضور رئیس‌جمهور امضاء شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، تفاهم‌نامه احداث پروژه آب شیرین کن گمیشان، در راستای تحقق سیاست‌های کلان سند چشم‌انداز توسعه اقتصادی و اجتماعی و نیز توسعه زیرساخت‌های استان گلستان، روز دوشنبه ۲۴ دی ماه ۹۷ و در جریان سفر رئیس‌جمهور و اعضای هیأت دولت به این استان، توسط معاون عمرانی استانداری گلستان و مدیرعامل بخش پروژه‌های سرمایه‌گذاری گروه مپنا به امضاء رسید.
برای اجرای این پروژه، زمینی به مساحت تقریبی ۲۰ هکتار در حومه شهرستان گمیشان از توابع استان گلستان در نظر گرفته شده است تا امکان احداث فاز بعدی پروژه با همین ظرفیت در این زمین فراهم شود و با توجه به حضور گروه مپنا، همه ابعاد پروژه شامل سرمایه‌گذاری، اجرا، تعمیرات، نگهداری و بهره‌برداری پوشش داده می‌شود.
پروژه آب شیرین کن گمیشان با سرمایه‌گذاری حدود ۸ تا ۱۰ میلیون یورو احداث خواهد شد.
بر اساس برنامه‌ریزی‌ها، مقرر است تا تأمین واحدهای RO آب شیرین گمیشان در شرکت مهندسی و ساخت بویلر و تجهیزات مپنا به عنوان زمینه‌ساز انتقال دانش فنی و ساخت این تجهیز راهبردی مدیریت شود. همچنین تعدادی از واحدهای مرتبط گروه مپنا از جمله بخش پروژه‌های سرمایه‌گذاری، بخش تولید و بخش برق در این پروژه فعال خواهند بود.

همچنین بخوانید

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا