بورسبورس اوراق

خودنمایی حقوقی ها در روز منفی

در معاملات روزانه بازار سهام رخ داد:

بورس تهران امروز،بعد از ۱۱ روز کاری با گردش زمین بازی به سمت حقوقی ها همراه بود، بر همین اساس حدود تغییر مالکیت روز دوشنبه به ۱۰۰ میلیارد تومان رسید.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با کاهش حدود ۳ هزار واحدی به  سطح ۱۶۱ هزار و ۹۲۲ واحد تقلیل یافت. در همین رابطه شاخص کل هم ‌وزن نیز با کاهش ۶۱۸ واحدی عدد ۲۸ هزار و ۷۱۶  واحد را به نمایش گذاشت.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز با کاهش ۲۱ واحدی بر روی رقم یک هزار و ۹۷۰ واحد نشست.

همچنین بخوانید

بر اساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های پتروشیمی پارس با ۲۶۲ واحد و پالایش نفت بندر عباس با ۲۰۸ واحد و صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۲۰۷ واحد کاهش بیشترین تأثیر منفی را  بر برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های گروه مدیریت سرمایه گذاری امید با ۲۶ واحد، مخابرات ایران با ۱۲ واحد و فروسیلیس ایران با ۷ واحد افزایش، بیشترین تأثیر مثبت را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.

ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی به بیش از ۵۶۵ میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن دو میلیارد و ۹۷ میلیون  سهم  و اوراق مالی قابل معامله طی ۱۳۲ هزار و ۱۲۷ نوبت داد و ستد بود.

تغییر مالکیت روزانه بورس تهران بعد از ۱۱ روز کاری با گردش به سوی بزرگان بورسی همراه بود. حقوقی ها امروز حمایت ویژه ای از بازار داشتند، بر همین اساس خالص تغییر مالکیت روزانه این بازار به ۸۲ میلیارد تومان رسید.

بزرگان بازار، امروز بیشترین خرید را در گروه فرآورده های نفتی داشتند. همچنین این سهامداران در میان نمادهای بانکی نیز حمایت قابل توجه ای داشتند. در آن سو، بازیگران خرد بورسی بیشترین تقاضا را در نمادهای صنعت سیمان داشتند و عمدتا در گروه های کوچک به فعالیت پرداختند.

از حیث نمادهای مورد حمایت قرار گرفته بورسی، حقوقی ها تلاش بسیاری برای جمع آوری صفوف بانک ملت داشتند و حقیقی ها نیز بالاترین میزان تقاضا را در صنماد “وصندوق” به ثبت رساندند.

 

منبع
SENA

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا