خودروصنعت، معدن، تجارت

چرخ اقتصاد با باید و نباید نمی چرخد

 

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو گفت: تمامی فعالان این صنف معتقدند «اقتصاد،تولید و تجارت با باید و نباید نیست و به هیچ وجه امکان ندارد.»

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  مهدی دادفر در برنامه «رهیافت» رادیو اقتصاد افزود: حال به تولید کنندگان گفته شود خودروها را باید به قیمت قبلی به بازار عرضه کنید، با افزایش قیمت مخالف نباید گران کنید، با افزایش قیمت موافق باید گران کنیدو … به هیچ وجه جوابگو نخواهد بود چرا که فقط بازار می تواند این موضوع را تعیین کند.

وی همچنین اظهاداشت: جدا از این قرارداد بین مشتری و تولید کننده یا وارد کننده نیز یک مسئله اساسی و مهم است بنابراین باید دید در قرارداد این موارد چگونه تعریف شده و نسبت به مفاد قرارداد عمل کرد.

همچنین بخوانید

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو گفت: اگر تعهدی به خریدار در زمان قبل از اعمال تحریم ها چه از منظر واردات و چه از دیدگاه تولید داده اند برنامه ریزی و پیش بینی های لازم باید در زمینه تحویل خودرو در موعد مقرر انجام می شد چرا که تعهد به مردم یک اصل است.

وی در ادامه افزود: افزایش قیمت خودرو باید بیشتر اتکا به قرارداد باشد حال به شکل قاطعانه نمی توان گفت نباید این کار را بکنند یا باید این کار را بکنند.

دادفر در بخش دیگری از سخنان خود اظهارداشت: واقع مطلب اینکه تا پارادوکس و اختلاف بین حمایت از مصرف کننده و حمایت از تولید کننده به عنوان مالک بنگاه در وزارت صمت برطرف نشود امسال که هیچ ۱۰۰ سال دیگر هم باز این مشکل پابرجا خواهد بود.

وی گفت: بدون شک تا وقتی که پای دولت بطور مشخص وسط خودروسازی کشور است هزار سال دیگر نیز همین پراید را خواهیم ساخت تا وقتی که مدیران دولتی در صنعت خودروسازی حضور دارند هیچ کار دیگری نمی توان کرد.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در ادامه افزود: این یک واقعیتی که باید پذیرفت چگونه می تواند خود مالک بنگاه سازمان حمایت از مصرف کننده داشته باشد، آیا خنده دار نیست؟

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا