بانک و بیمهطلا و ارز

افزایش ۲۵۰هزار تومانی سکه در ۳روز / سکه ۴میلیون و ۱۳۵ هزار تومان شد

رییس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر گفت: هر قطعه سکه تمام بهار آزادی در دومین روز بهمن به قیمت ۴میلیون ۱۳۵ هزار تومان داد و ستد می شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، محمد کشتی آرای  افزود: هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم ۳میلیون و ۹۸۰ هزار تومان، نیم سکه ۲میلیون ۱۳۰ هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۳۰۵ هزار تومان و سکه های گرمی نیز ۷۰۵ هزار تومان معامله می شود.

وی تصریح کرد: در ۳روز گذشته (ابتدای هفته جاری تاکنون) قیمت هر قطعه سکه بهار آزادی به طور میانگین حدود ۲۵۰ هزار تومان افزایش یافته است.

وی افزود: هر گرم طلای ۱۸عیار امروز در بازار ۳۷۳ هزار و ۵۰۰ تومان داد و ستد می شود که نشان دهنده افزایش ۳۳هزار و ۵۰۰ تومانی قیمت طلا در سه روز است.

کشتی آرای بیان کرد:‌امروز در بازارهای جهانی قیمت طلا کاهش یافته اما در بازار ایران شرایط برعکس بوده و شاهد افزایش نرخ سکه و طلا بودیم.

وی خاطر نشان کرد: افزایش یا کاهش قیمت ها تا پایان معاملات امروز را نمی توان پیش بینی کرد و باید گفت به دلیل فعالیت بازارهای مالی جهانی هر احتمالی وجود دارد.

وی ادامه داد:‌ تغییر نرخ ارز در ادامه روز می تواند بر نرخ سکه و طلا تاثیرگذار باشد بنابراین به نظر می رسد بانک مرکزی همچون هفته های گذشته باید نظارت بیشتری بر این بازار اعمال کرده و نرخ ارز را کنترل کند.

وی در پاسخ به این سووال که چرا بازار سکه و طلای ایران معمولا برخلاف بازارهای جهانی عمل می کند به طوری که با وجود کاهش قیمت جهانی طلا، نرخ طلا و سکه در ایران بالا می رود، توضیح داد:‌ معمولا در مواقعی که قیمت های هیجانی می شود، تقاضای کاذب در بازار به وجود می آید.

این فعال بازار طلا و جواهر گفت:‌ در چند روز گذشته ۱- میل به خرید سکه و طلا افزایش یافته و ۲- میل به فروش طلا و سکه در مقابل کاهش یافته است؛ که این موارد را باید از عوامل هیجانی و التهابی شدن بازار به شمار آورد.

وی درباره وضعیت تقاضا در بازار فعلی سکه و طلا توضیح داد:  در چند روز گذشته و با افزایش قیمت ها، تقاضا در این بازار بر عرضه پیش گرفته و در مجموع از ابتدای هفته بسیار بالا رفته است.

 

 

منبع
خبرآنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا