بورسفرابورس

بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس از عرضه «اخزا۷۱۳» میزبانی کرد

امروز ۱۷ میلیون و ۶۶۳ هزار و ۲۶۳ ورقه از سری جدید اسناد خزانه اسلامی در نماد معاملاتی «اخزا۷۱۳» که در تاریخ ۱۸ مهرماه ۹۷ توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی به نمایندگی از دولت منتشر شده بود، برای اولین بار در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس ایران عرضه شد و تابلو اوراق با درآمد ثابت فرابورس میزبان معاملات در این نماد بود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، از فرابورس، امروز سه‌شنبه ۲ بهمن‌ماه «اخزا۷۱۳» که در تاریخ ۱۸ مردادماه سال ۱۴۰۰ سررسید خواهد شد در هر ورقه ۶۰۱ هزار و ۸۶۸ ریال قیمت خورد و معاملات این سری از اسناد خزانه در سمت خرید با مشارکت تقریبا پایاپای حقیقی‌ها و حقوقی‌ها و در سمت فروش با مشارکت بیش از ۹۸ درصدی حقوقی‌ها همراه شد.

در ادامه معاملات در بازار ابزارهای نوین مالی، در روزی که گذشت ۱۲ میلیون ورقه به ارزش یک هزار و ۹۴۳ میلیارد ریال میان معامله‌گران دست‌به‌دست شد که نماد «اخزا۷۰۹» بیشترین ارزش معاملاتی را در این بازار از آن خود کرد.

در این بازار امروز همچنین نماد «تسه۹۷۱۰» متعلق به اوراق گواهی تسهیلات مسکن دی‌ماه ۹۷ با محدودیت دامنه نوسان قیمت ۵ درصدی گشایش یافت و هر ورقه آن نزدیک به ۵۵۴ هزار ریال کشف قیمت شد. در تابلو اوراق تسهیلات مسکن، فردا نماد «تملی۷۱۰۱» متعلق به اوراق گواهی تسهیلات مسکن بانک ملی دی‌ماه سال ۹۷ نیز گشایش می‌یابد.

به علاوه، پذیره‌نویسی بیش از ۹۰ میلیون و ۲۵۷ هزار واحد صندوق سرمایه‌گذاری مشترک آسمان امید در نماد «آسامید» که با ارزش مبنای هر واحد ۱۰ هزار ریال از روز دوشنبه اول بهمن‌ماه آغاز شده است تا روز یکشنبه ۷ بهمن‌ماه و به مدت ۵ روز کاری، ادامه خواهد یافت.

در سمت دیگر بازار، معاملات سهام در مجموع دو بازار اول و دوم امروز با جابه‌جایی ۳۰۶ میلیون سهم به ارزش ۳ هزار و ۶۱ میلیارد ریال به پایان رسید و نماد «ذوب» بیشترین حجم و ارزش معاملاتی را در این میان از آن خود کرد.

همچنین بازار پایه در روز جاری میزبان دادوستد ۲۷۶ میلیون سهم بود که این حجم از معاملات، ارزش ۶۷۷ میلیارد ریالی را رقم زدند.

شاخص کل فرابورس ایران نیز با ۹ واحد صعود در پایان معاملات امروز در سطح ۱۹۸۰ واحدی ایستاد که معاملات مثبت در نمادهای «میدکو» و «زاگرس» بیشترین تاثیر را بر این رشد برجای گذاشتند.

در نهایت، حجم معاملات در مجموع بازارهای نُه‌گانه فرابورس امروز ۵۹۷ میلیون ورقه و ارزش آن ۵ هزار و ۷۰۲ میلیارد ریال بود.

 

منبع
SENA

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا