انرژیبورسبورس انرژیصوت

عرضه نفت در بورس بدون مشتری!

مدیرعامل بورس انرژی گفت: مطابق مجوز جدید نخستین عرضه شرکت ملی نفت دیروز انجام شد ولی مثل تمامی عرضه ها در بورس انرژی و سایر بورس ها منجر به معامله نشد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، سیدعلی حسینی در گفتگو با رادیو اقتصاد: طبق معمول این اتفاق بر اساس شرایط زمانی، اقتصادی و وضعیت بازار محصول در تمامی بورس ها حادث می شود بنابراین یک موضوع غریبی نیست.

وی اظهارداشت: تمامی رویه ها طبق اصول انجام شد ولی خریداری برای این عرضه در بورس وجود نداشت.

همچنین بخوانید

مدیرعامل بورس انرژی همچنین در خصوص دلائل توقف عرضه نفت در بورس به رادیو اقتصاد گفت: کشور برای فروش نفت در حال حاضر با مسائل و مشکلاتی مواجه است که بیشتر وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران در گیر حل و فصل این مسائل هستند.

وی در ادامه افزود: آبان ماه سال جاری یک میلیون بشکه نفت در بورس انرژی ایران عرضه شد.

حسینی بیان داشت: پس از این عرضه زمان لازم بود تا نظرات اشخاص فعال در حوزه مزبور اعم از بخش خصوصی، شرکت های خارجی وغیره جمع آوری، بررسی، جمع بندی و در نهایت نکات مورد پالایش دوباره در جلسه سران قوا مطرح تا مجوزهای لازم دریافت شود.

وی معتقد به اینکه وزارت نفت در این مسیر تاخیری نداشته بلکه یک روند طبیعی بوده که طی شده است.

مدیرعامل بورس انرژی به رادیو اقتصاد یادآورشد: این فاصله زمانی اجتناب ناپذیر بود چرا که وزارت نفت و شرکت ملی نفت باید بتواند از بازار بازخورد دریافت کنند و بر اساس این بازخورد با اصلاح شرایط دوباره عرضه هایی داشته باشند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا