امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

انتقاد شدید از  گسترش دانشکده‌های دامپزشکی در کشور

رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور ضمن انتقاد شدید از ایجاد دانشکده های متعدد دامپزشکی در کشور، گفت: با بروز فاجعه در کمیت و کیفیت حوزه آموزش مواجهیم.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، محمدرضا صفری رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور در مراسم پنجمین کنگره بین المللی «کلینیسین های دام های بزرگ» با اشاره به ضرورت تغییر در حوزه دامپزشکی اظهارداشت: در کنار همه چیزهایی که بنیان گذاشته ایم آموزش مهم ترین مورد است.

وی با انتقاد از تعدد ایجاد دانشکده های دامپزشکی در کشور، گفت: تعداد دانشگاه های دامپزشکی، چه دولتی و چه آزاد در کشور بسیار زیاد است و نیازی به این همه دانشگاه نیست.

رئیس سازمان نظام دامپزشکی با تاکید بر اینکه تولید دانش افتخار است نه ساخت دانشگاه، اظهارداشت: با بروز فاجعه در کمیت و کیفیت حوزه آموزش مواجه هستیم.

صفری اضافه کرد: بنابراین ما برای گسترش حرفه دامپزشکی باید به سمت تغییر حرکت کنیم تا باسواد شویم و برای این کار نیاز داریم که راهکارهای مناسب را شناسنایی کنیم.

وی با تاکید بر اینکه توانایی ها و ظرفیت های این اقدامات در ما وجود دارد، افزود: ما با تعامل مناسب می توانیم به اهداف مورد نظرمان دست یابیم.

صفری تصریح کرد: برگزاری کنگره بین المللی کلینیسین های دام های بزرگ یکی از سنگ بناهایی است که می تواند مسیر را در این زمینه برای ما هموار کند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا