انرژی

تاثیر نفت شیل آمریکا روی بازار نفت را دست‌کم نگیرید

مدیر آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد نفت شیل آمریکا روی بازار نفت هنوز به طور کامل تاثیر خود را نگذاشته است و این صنعت پیامدهای گسترده‌ای برای بازارهای انرژی جهانی در سالهای آینده خواهد داشت.

به گزارش آرمان اقتصادی، فاتح بیرول در گفت وگو با شبکه سی ان بی سی گفت: هر کسی تصور کند که تاثیر کامل انقلاب شیل آمریکا در بازار نفت دیده شده، دچار اشتباه بزرگی شده است و ما در سالهای پیش رو شاهد پیامدهای گسترده شیل در هر دو بخش نفت و گاز خواهیم بود.

اوپک و متحدانش در دور جدید از کاهش تولید، توافق کردند میزان عرضه به بازار را ۱.۲ میلیون بشکه در روز  از ابتدای ژانویه به مدت شش ماه محدود کنند.

همچنین بخوانید

بیرول گفت: با وجود این کاهش تولید، به دلیل افزایش تولید نفت شیل در منطقه پرمیان باسین تگزاس و جنوب شرقی نیومکزیکو، قیمت نفت در سال ۲۰۱۹ تحت فشار نزولی خواهد ماند. وی در ادامه افزود: مگر این که رویداد ژئوپلیتیکی بزرگی رخ دهد در غیر این صورت مشاهده صعود نفت به ۹۰ دلار در هر بشکه دشوار خواهد بود.

آژانس بین‌المللی انرژی که در پاریس مستقر است، هفته گذشته اعلام کرد آمریکا موقعیت خود به عنوان بزرگترین تولیدکننده نفت جهان را در سال ۲۰۱۹ تحکیم خواهد کرد.

 

 

منبع
ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا