بانکبانک و بیمه

مدل کسب وکار بانک قرض الحسنه رسالت، ایجاد اشتغال مستقیم است

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش وجوانان گفت: مدل کسب وکار بانک قرض الحسنه رسالت، ایجاد اشتغال مستقیم است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، محمدمهدی تندگویان در نشست نمایندگان استان ها در وزارت ورزش و جوانان که در هتل پارس کرمان برگزار شد، افزود: مدل اجرا شده در ایجاد مشاغل خرد بانک قر ض الحسنه رسالت مورد تایید وزارت ورزش و جوانان است. وی تاکید کرد: استان ها هرگونه مطالبه یا درخواستی در خصوص تفاهم نامه این وزارت خانه و بانک قرض الحسنه رسالت دارند به نمایندگان دو سازمان جهت پیگیری مکاتبه کنند.

در ادامه مصطفی عسکری پور راهبر شبکه توسعه اجتماعی رسالت کرمان با تعریف شبکه، دلیل شکل گیری آن را ایفای نقش در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری و دولت برشمرد و به ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در تفاهم نامه شبکه توسعه اجتماعی رسالت و وزارت ورزش و جوانان پرداخت.
وی با بیان اینکه بانک قرض الحسنه رسالت به عنوان سازمان راهبری در این تفاهم نامه ایفای نقش می کند، گفت: وزارت ورزش و جوانان نیز سازمان حامی است و هدف هر دو سازمان ایجاد اشتغال است.
عسکری پور با بیان توضیحاتی در خصوص مدل اجرایی شبکه توسعه اجتماعی رسالت اظهارداشت: هدف ما در این مدل صرفا اعطای تسهیلات نیست بلکه ایجاد اشتغال خرد و پایدار است.
به گفته وی توسعه همیاری اجتماعی، قرض الحسنه و کارآفرینی اجتماعی سه ماموریت مهم شبکه توسعه اجتماعی رسالت است.
راهبر شبکه توسعه اجتماعی رسالت استان کرمان تولید در شهرهای کوچک و روستاها و مصرف در شهرهای بزرگ را ازجمله اهداف شبکه برشمرد و یادآور شد: شبکه توسعه اجتماعی رسالت از طراحی محصول تا خدمات پس از فروش را مدیریت می کند.
عسکری پور با بیان اینکه در استان ها در دو رشته پوشاک و دامپروری ایجاد اشتغال شده است ، گفت: در استان کرمان به عنوان پایلوت در پنج رشته پوشاک ، دامپروری، نان و شیرینی، گیاهان دارویی و نرم افزار(کدنویسی) مشاغلی ایجاد شده است.
در پایان حامدتیموری نماینده بانک قرض الحسنه رسالت گزارشی از میزان تسهیلات اعطایی در قالب این تفاهم نامه ارائه داد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا