بانکبانک و بیمه

نقش ارزنده نظام بانکی در تسهیل و راهبری برنامه های اقتصادی دولت

مدیرعامل بانک رفاه:

مدیرعامل بانک رفاه گفت: وزارت امور اقتصاد و دارایی و نظام بانکی تاکنون و طی گذشت چهل سال از انقلاب اسلامی اقدامات بسیار ارزنده ای برای تسهیل و راهبری برنامه های اقتصادی دولت انجام داده اند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی از روابط عمومی بانک رفاه، دکتر سهمانی در بیست و پنجمین نشست شورای اطلاع رسانی وزارت امور اقتصاد و دارایی و سازمان های تابعه که به میزبانی بانک رفاه و با حضور مدیران روابط عمومی مجموعه وزارت امور اقتصاد و دارایی برگزار شد با بیان این سخنان اظهار داشت: این نهادها همواره به منزله بازوی اجرایی برنامه های اقتصادی بانک مرکزی و دولت نقش آفرینی کرده و منشأ اثر بوده اند.

مدیر عامل بانک رفاه افزود: هم اکنون که در آستانه چهلمین سالروز تأسیس انقلاب شکوهمند اسلامی به سر می بریم و دشمنان کشور به دنبال ضربه و آسیب به دولت و ملت هستند باید هوشمندانه عمل کنیم. در شرایط بسیار حساسی هستیم؛ خدمات و دستاوردهای نظام بانکی باید به نحو شایسته ای اطلاع رسانی و شفاف سازی شود.

وی با اشاره به ظرفیت های موجود در شورای اطلاع رسانی وزارت امور اقتصاد و دارایی در تبیین اقدامات و عملکرد این مجموعه‌ها در سطح جامعه و همچنین تأثیرگذاری برای ایجاد فضای شفاف و جو نشاط و شادابی، خاطرنشان ساخت: لازم است با توجه به شرایط حاکم از این فرصت به نحو احسن برای ایجاد فضای یکپارچگی، اتحاد و شفافیت در سطح جامعه استفاده کنیم.

دکتر سهمانی در ادامه به تشریح ساختار سهامداری بانک رفاه و عملکرد آن در سطح جامعه پرداخت و گفت: بانک رفاه به عنوان یکی از بانک های اجتماعی و قدیمی کشور و به عنوان بازوی مالی سازمان تأمین اجتماعی، تلاش ویژه ای دارد و در مسیر اهداف کلان نظام اقتصادی گام برمی دارد.

وی ادامه داد: بانک رفاه بر خود می بالد که به عنوان یک نهاد مالی و خدماتی به آحاد مختلف جامعه و طیف متنوعی از مخاطبان سازمان تأمین اجتماعی خدمات بانکی ارائه می کند، افتخار دارد که بانک عامل سازمان تامین اجتماعی است و در خدمت رسانی به قشر معزز و پرتلاش کارگر از هیچ کوششی فرو گذار نمی کند.

دکتر سهمانی در ادامه اظهار داشت: به دلیل اینکه به بدنه اجتماعی کشور نزدیک هستیم خود را یک بانک اجتماعی نامیده ایم و از این بابت بسیار خرسندیم.

وی با بیان اینکه بانک رفاه علاوه بر تأمین نیاز های مالی سازمان تامین اجتماعی به ذی نفعان این سازمان هم خدمات ارائه می دهد گفت: بانک رفاه در راستای رسالت ها و اهداف خود و همچنین ایفای مسئولیت های اجتماعی به عنوان بانک عامل و در سایر بخش های مهم از جمله نظام سلامت کشور، حمل و نقل و انرژی نیز فعال و اثرگذار است. بانک رفاه تاکنون در طرح تحول نظام سلامت حضور اثربخش داشته و منشأ خیر و برکات بی شماری برای این حوزه بوده است.

دکتر سهمانی ادامه داد: بانک رفاه همچنین در حمایت از صنایع از جمله صنعت خودروسازی نقش آفرین بوده و تاکنون خدمات ارزنده ای به این بخش ارائه کرده است.

انک رفاه در طرح های ملی، بین المللی و … به مثابه بانک عامل فعالیت می کند. تمام این موارد نشان دهنده همگرایی این بانک با نظام بانکی و مجموعه های اقتصادی و اجتماعی کشور برای توسعه و آبادانی میهن عزیز اسلامی است.

وی درخاتمه خاطر نشان ساخت: بانک رفاه همواره تلاش ویژه و مستمری داشته تا به عنوان یک بانک اجتماعی-تجاری همسو با اهداف کلان اقتصادی و همگام با آحاد جامعه گام بر دارد. امید است با مشارکت و همفکری این شورا بتوانیم خدمات خود را در سطح جامعه بهبود بخشیم.

در ابتدای نشست آقای مالک حسینی مدیرکل روابط عمومی وزرات امور اقتصادی و دارایی طی سخنانی با قدردانی از بانک رفاه برای میزبانی بیست و پنجمین نشست، خاطر نشان ساخت: هدف از این نشست بهره مندی از ظرفیت شورای اطلاع رسانی برای کمک به بانک رفاه جهت معرفی خدمات و دستاوردهای آن در سطح جامعه است.

وی ادامه داد: نظر به اینکه بانک رفاه به منزله یک بانک اجتماعی و تحت نظارت سازمان تأمین اجتماعی فعالیت می کند، مسئولیت بسیار سنگینی برعهده دارد. به ویژه در حوزه ارائه خدمت به قشر معظم کارگری این بانک مسئولیت ویژه ای بر دوش دارد.

حسینی خاطرنشان ساخت: خوشبختانه مدیران عالی بانک رفاه مدیرانی رسانه ای هستند. این شورا ظرفیت بسیار ویژه ای دارد. امیدواریم بتوانیم از فرصت های پیش آمده برای ارتقای هم افزایی ها به نحو مطلوبی استفاده کنیم.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا