صنعت، معدن، تجارت

وجود ۶۰۰ کارخانه تجهیزات پزشکی در ایران

عضو انجمن صنفی تولیدکنندگان و صادرکنندگان تجهیزات پزشکی، دندان پزشکی و آزمایشگاهی از وجود ۶۰۰ کارخانه مرتبط با تولید تجهیزات پزشکی اعم از مصرفی و غیر مصرفی در کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  قاسم آبخضر در برنامه «ساعت صنعت» رادیو اقتصاد افزود: متاسفانه هیچ تولید کننده ای قبل از انقلاب در ارتباط با تجهیزات پزشکی در کشور فعالیت نبوده است.

وی همچنین اظهارداشت: تمامی اقلام مصرفی و غیر مصرفی تجهیزات پزشکی از خارج وارد می شد.

عضو انجمن صنفی تولیدکنندگان و صادرکنندگان تجهیزات پزشکی، دندان پزشکی و آزمایشگاهی گفت: پس از انقلاب به خصوص بعد از سال های دهه ۷۰ فعالیت های گسترده ای در حوزه صنعت تجهیزات پزشکی در داخل آغاز شد.

وی در ادامه افزود: هم اکنون به برکت سرمایه گذاری ها و توسعه زیر ساخت های لازم بیش از ۶۰ تا ۶۵ درصد اقلام تجهیزات مصرفی عمومی در کشور تولید و حتی صادر می شود.

آبخضر تصریح کرد: تولید کنندگان داخلی امروز می توانند اغلب اقلام تجهیزاتی یک بیمارستان را تامین کنند.

وی گفت: خوشبختانه امروز بالای ۴۰ درصد دستگاه های تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی و آزمایشگاهی مورد نیاز مراکز درمانی و بیمارستانی کشور بصورت داخلی در حال تامین است.

عضو انجمن صنفی تولیدکنندگان و صادرکنندگان تجهیزات پزشکی، دندان پزشکی و آزمایشگاهی افزود: تمامی اقلام بخش های جراحی، وسائل وتجهیزات اتاق عمل، اکثریت اقلام بخش های ویژه مثل «آی. سی. یو»، «ان. آی. سی. یو» و «سی. سی. یو» در شرایط حاضر به مدد شرکت ها و متخصصان داخلی تامین و بخش زیادی از این اقلام سالانه روی ریل صادرات قرارمی گیرد.

وی ضمن اشاره به اینکه اقلام صنعت تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی و آزمایشگاهی بیش از ۱۸ هزار قلم است، اظهارداشت: کشور تا رسیدن به خودکفایی کامل در صنعت تجهیزات پزشکی باید راهی زیادی را طی کند.

آبخضر در ادامه با بیان اینکه صنعت تجهیزات پزشکی کشور امروز از پیشرفت های قابل قبولی برخوردار است، یادآورشد: این صنعت روند رو به رشدی که طی سال‌های گذشته تجربه کرده همچنان با قوت و قدرت در این مسیر به سمت جلو گام بر می دارد.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا