بین الملل

ایران دهمین فولادساز بزرگ جهان شد/رشد سه پله‌ای جایگاه

گزارش تازه انجمن جهانی فولاد نشان می‌دهد ایران با کنار زدن ایتالیا، تایوان و اوکراین به دهمین تولیدکننده بزرگ فولاد جهان در سال ۲۰۱۸ تبدیل شده است.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی ،‌ انجمن جهانی فولاد در گزارش تازه خود کل میزان تولید فولاد جهان در سال ۲۰۱۸ را ۱۸۰۸ میلیون تن اعلام کرد. تولید فولاد جهان در این سال نسبت به سال قبل از آن رشد ۴.۶ درصدی داشته است.

این گزارش حاکی است که صنعت فولاد ایران علیرغم تحریم های آمریکا عملکرد بسیار خوبی داشته و توانسته در بین تولیدکنندگان بزرگ فولاد جهان ، با پشت سرگذاشتن ایتالیا، تایوان و اوکراین به دهمین تولیدکننده بزرگ فولاد جهان تبدیل شود. 

تولید فولاد ایران در سال گذشته میلادی نسبت به سال ۲۰۱۷ معادل ۱۷.۷ درصد افزایش یافت و به ۲۵ میلیون تن رسید. ایران در سال ۲۰۱۷ نیز ۲۱.۲ میلیون تن فولاد تولید کرده بود.

ایران در سال ۲۰۱۷ سیزدهمین تولیدکننده بزرگ فولاد در جهان بود و ایتالیا، تایوان و اوکراین به ترتیب در رتبه های دهم، یازدهم و دوازدهم قرار داشتند اما در سال ۲۰۱۸ با رشد قابل توجه تولید فولاد در ایران، رتبه دهم به ایران اختصاص یافت و سه کشور مذکور به ترتیب در رتبه های یازدهم، دوازدهم و سیزدهم قرار گرفتند. 

سهم ایران از کل تولید فولاد جهان در سال ۲۰۱۸ میلادی  ۱.۳۸ درصد برآورد شده است.

 جدیدترین رتبه بندی تولیدکنندگان فولاد جهان براساس میزان تولید-اعداد به میلیون تن 

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا