بانکبانک و بیمه

بانک ها با پرداخت سرمایه ثابت به نوسازی صنایع کمک کنند

مدیرعامل شرکت شهرک های قزوین با تأکید بر اینکه بانکها با پرداخت سرمایه ثابت به نوسازی صنایع کمک کنند، افزود: تنها ۱۰ درصد از تسهیلات به سرمایه ثابت و بازسازی تعلق گرفته و ۹۰ درصد آن سرمایه در گردش است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  برنامه “خانه تا کارخانه” رادیو اقتصاد با موضوع مزایای نوسازی صنایع کوچک و متوسط و در ارتباط تلفنی با حمیدرضا خانپور کارشناس صنایع کوچک و مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی قزوین روانه آنتن شد.

خانپور با اشاره به دغدغه های اصلی صنایع کوچک اظهارکرد: تأمین مواد اولیه، سرمایه در گردش و در اختیار داشتن سرمایه ثابت برای بازسازی دستگاه ها و تجهیزات از جمله نیازها و دغدغه های واحدهای صنعتی در کشور هستند.

وی با بیان اینکه صندوق توسعه ملی باید ۱۰ درصد از درآمد خود را صرف بازسازی و نوسازی صنایع کوچک کند، افزود: متاسفانه هنوز این مسئله عملیاتی نشده ضمن اینکه اغلب بانکها متمایل به سرمایه در گردش هستند تا سرمایه آنها در پروسه زمانی ۶ ماه تا یک سال برگشت داده شود درحالیکه واحدهای صنعتی به تسهیلات مدت دار نیاز دارند تا در کنار نوسازی، دستگاه های جدیدی را وارد چرخه تولید نموده و در نهایت امکان رقابت با بازارهای خارجی را پیدا کنند.

کارشناس صنایع کوچک با بیان اینکه مقام معظم رهبری تأکید ویژه ای بر لزوم حمایت از تولید ملی دارند گفت: اگر واحدهای صنعتی امکان رقابت با بازارهای خارجی را پیدا نکنند و صادرات محور نشوند قطعاً شکست می خورند. بنابراین دولت باید با اختصاص ۱۰ درصد از درآمد صندوق توسعه ملی به صنایع کوچک از تولید ملی حمایت کند.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی قزوین یادآور شد: اولین شهر صنعتی کشور در استان قزوین راه اندازی شد و هم اکنون وسعت آن از ۱۰۰ هکتار به ۶۰۰ هکتار رسیده و حدود ۷۰۰ واحد صنعتی در این منطقه فعالیت می کنند که نیازمند بازسازی اند.

خانپور با تأکید بر اینکه بانک ها با پرداخت سرمایه ثابت به نوسازی و بازسازی صنایع کمک کنند، افزود: تنها ۱۰ درصد از تسهیلاتی که از ابتدای سال پرداخت شده به سرمایه ثابت و بازسازی تعلق گرفته و ۹۰ درصد آن سرمایه در گردش است و این نشان می دهد بانکها به سرمایه در گردش بیشتر رغبت نشان می دهند.

کارشناس صنایع کوچک اضافه کرد: بانکها برای اعطای تسهیلات فقط وثایق سهل البیع مانند ویلا یا واحد آپارتمانی را قبول می کنند درصورتیکه اگر کلیه امکانات زیربنایی، سوله و تجهیزات واحدهای صنعتی را به عنوان وثایق خود بپذیرند به تولید ملی رونق ملی و مقابله با تحریم ها کمک خواهند کرد.

وی با اشاره به مزایای نوسازی صنایع کوچک در کشور بیان داشت: رقابت با بازارهای خارجی، افزایش کیفیت و بهره وری، صادرات محور شدن و افزایش اشتغال پایدار از جمله مزایای نوسازی صنایع کوچک در کشور به شمار می روند.

برنامه «خانه تا کارخانه» کاری از گروه صنعت و بازرگانی شبکه رادیویی اقتصاد است که روزهای فرد هر هفته ساعت ۱۵ به مدت ۵۵ دقیقه به تهیه کنندگی «لیلا امیدیگانه» با هدف عارضه یابی و شناسایی مشکلات و همینطور ارائه راهکارهای عملیاتی برای رفع موانع و اشکالات صنایع مختلف اعم ازمتوسط و بزرگ، شناسایی گلوگاه‌های صنعتی کشور و کمک به بهبود وضع موجود صنایع از طریق برقراری ارتباط سه جانبه صنعت، دانشگاه و رسانه بر روی موج اف‌ام ردیف ۹۸ قرار می‌گیرد بنابراین علاقمندان جهت دریافت فایل صوتی برنامه می‌توانند به سایت این رادیو مراجعه کنند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا