ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

تلاش فیس‌بوک برای یکپارچه‌سازی اینستاگرام، واتس‌اپ و فیس‌بوک‌مسنجر

فیس‌بوک از شرکت های زیرمجموعه خود یعنی اینستاگرام و فیس‌بوک مسنجر درخواست کرده که آنها نیز برخی از قابلیت‌های امنیتی و کاربردی واتس‌اپ را به پلت‌فرم خود اضافه کنند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، به نظر می‌رسد که فیس‌بوک تصمیم گرفته است که شرکت‌های زیرمجموعه خود را بیشتر از پیش هماهنگ و یکپارچه‌سازی کند تا کاربران بتوانند از قابلیت‌های مشابه این سه اپلیکیشن بهره مند شده و ارتباطات بهتری را در این پلت‌فرم ایجاد کنند.

یکی از قابلیت‌های مهمی که مارک زوکربرگ، مؤسس و مدیرعامل فیس‌بوک از شرکت‌های زیرمجموعه خود درخواست کرده است، قابلیت امنیتی رمزنگاری فوق پیشرفته موسوم به end-to-end encryption است که هم‌اکنون در اپلیکیشن پیام‌رسان واتس‌اپ وجود دارد و به کاربران این اطمینان خاطر را می‌دهد تا هیچ گونه دسترسی به اطلاعات آنها وجود نداشته باشد.

همچنین بخوانید

فیس‌بوک همچنین بر لزوم افزودن قابلیت امنیتی رمزنگاری پیشرفته سخن گفته و از این دو شرکت زیرمجموعه خود یعنی اینستاگرام و فیس‌بوک مسنجر نیز درخواست کرده است که در اسرع وقت چنین ویژگی به پلتفرم خود اضافه کنند و فرایند محافظت از حریم خصوصی و اطلاعات شخصی کاربرانشان را تسهیل و بهبود ببخشند.

شرکت فیس‌بوک با در اختیار گرفتن و تصاحب شرکت واتس‌اپ در سال ۲۰۱۴، ۱۹ میلیارد دلار کسب کرد و از آن زمان تاکنون نیز با معرفی و افزودن قابلیت‌های جدید بدنبال جذب و حفظ طرفداران این پیام‌رسان محبوب بوده است. طبق تازه‌ترین آمار منتشر شده در ژانویه ۲۰۱۸، پیام‌رسان واتس‌اپ هم اکنون میزبان حدود ۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون کاربر فعال در ماه است.

بر اساس گزارش وب سایت the verge ، اپلیکیشن پیام‌رسان واتس‌اپ که یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین پیام‌رسان‌های جهان است نیز از قابلیت Encryption End- تو آخر یا رمزنگاری پیشرفته پشتیبانی می‌کند و از پروتکل‌های پیشرفته‌ای برای حفظ حریم شخصی کاربرانش برخوردار است. این اپلیکیشن که برای تمامی سیستم‌های عامل اندروید، iOS و ویندوز قابل استفاده است، در سال ۲۰۱۶ میلادی لقب پرکاربردترین پیام‌رسان جهان را گرفت. واتس‌اپ از آن جهت ضریب امنیت سایبری بالایی دارد که مکالمات و اطلاعات مبادله شده میان کاربران و مخاطبان به صورت کامل محافظت شده بوده و مکالمات و اطلاعات شخصی و خصوصی آن‌ها از سوی نهادهای دیگر قابل رصد و ردگیری نخواهد بود.

 

 

 

منبع
ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا