ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

یک میلیون حساب کاربری جعلی در فیس‌بوک مسدود شدند

شریل سندبرگ، مدیر ارشد عملیات فیس بوک به تازگی اعلام کرده است که روزانه حدوداً یک میلیون حساب کاربری جعلی را مسدود می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، از آنجایی که فیس‌بوک در چند ماه اخیر به شدت از سوی دولت و مجلس کنگره در ایالات متحده آمریکا تحت فشار قرار گرفته و همواره به انتشار اخبار کذب و دروغین متهم شده است، حالا به نظر می‌رسد که در تلاش است تا حساب‌های کاربری جعلی را مسدود کند تا دارندگان و صاحبان آنها نتوانند با استفاده از یک هویت ناشناس و جعلی به انتشار اخبار نامناسب و کذب بپردازند و بدین ترتیب به اهداف و برنامه‌های خود دست یابند.

شریل سندبرگ، مدیر ارشد عملیاتی شرکت فیس‌بوک در همین راستا در جریان برگزاری یک کنفرانس در مونیخ آلمان خاطرنشان کرده است که این غول تکنولوژی تلاش‌های بسیاری برای مقابله با اخبار کذب و دروغین کرده که یکی از مهم‌ترین آنها سرمایه گذاری ۷.۵ میلیون دلاری فیس‌بوک برای ایجاد یک مؤسسه پژوهشی مبتنی بر فناوری هوش مصنوعی بوده است.

غول‌های تکنولوژی متعددی همچون توئیتر، گوگل و فیس‌بوک از سال ۲۰۱۶ میلادی که انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا برگزار شد، تحت فشارهای شدید سیاسی قرار گرفته اند و به منظور رفع اتهامات خود نیز تصمیم گرفته‌اند که از فناوری‌های نوینی همچون هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی بهره بگیرند تا بتوانند حساب‌های کاربری جعلی که به انتشار اخبار کذب و دروغین اقدام می‌کردند، را به صورت کاملاً هوشمندانه شناسایی کرده و آنها را مسدودسازی کنند.

فیس‌بوک همچنین در این کنفرانس اعلام کرده است که حاضر است برای برقراری امنیت کامل جریان انتخابات در این کشور با دولت آلمان همکاری کند.

 

 

 

منبع
ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا