امور زیربناییراه و ساختمان

قیمت روز مسکن/واحد ۵۳ متری ۹۵۰ میلیون تومان قیمت خورد

بررسی قیمت روز مسکن در تهران حاکی از آن است که یک واحد مسکونی ۱۰۸ متری در منطقه ۴ با قیمت ۱.۸ میلیارد تومان و آپارتمان ۶۵ متری در منطقه ۲ به قیمت ۳۰۵ میلیون تومان معامله شده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، بر اساس جدیدترین آمار رسمی وزارت راه و شهرسازی افزایش قیمت مسکن در مناطق ۲۲ گانه تهران به ۱.۵ درصد در دیماه امسال نسبت به ماه پیش از آن رسیده است. در برخی مناطق نیز متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی از ۲ تا ۸ درصد کاهش یافته است. این آمار حاکی از آن است که دوره رکود بازار مسکن آغاز شده و بر خلاف پیش بینی برخی فعالان بازار مسکن و اتحادیه مشاوران املاک بیشتر از نوع غیرتورمی است.

تعداد معاملات مسکن نیز در بازه مورد اشاره حدود ۶۵ درصد کاهش یافته که یکی از دلایل آن کاهش شدید قدرت خرید مردم در بازار مسکن بوده است. با این مقدمه سری به بازار معاملات انجام شده مسکن و قیمت‌ها می‌زنیم. در منطقه ۳ زرگنده یک واحد مسکونی ۵۳ متری ۱۰ ساله به قیمت ۹۵۰ میلیون تومان یعنی هر مترمربع حدود ۱۸ میلیون و ۷۱ هزار تومان فروخته شده است. بر اساس آمار وزارت راه متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی این منطقه در دیماه ۹۷ بالغ بر ۱۷ میلیون و ۲۳۴ هزار تومان بوده که نسبت به آذرماه سال جاری حدود ۴ درصد کاهش یافته است.

همچنین بخوانید

در منطقه ۴ یک دستگاه آپارتمان ۱۰۸ متری با عمر ۳۴ سال به قیمت یک میلیارد و ۸۰۰میلیون تومان (هر مترمربع حدود ۱۶ میلیون و ۶۶۸ هزار تومان) معامله شده، متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی مطابق آمار دیماه در این منطقه ۹ میلیون و ۷۳۲ هزار تومان بوده است.

یک واحد مسکونی ۹۵ متری ۵ ساله در منطقه ۱۴ با قیمت هر مترمربع حدود ۸ میلیون و ۴۴۷ هزار تومان (مجموع ۸۰۵ میلیون تومان) خریداری شده است. متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در این منطقه طی دیماه ۹۷ حدود ۶ میلیون و ۹۵۶ هزار تومان بوده است.

همچنین در منطقه ۲ یک واحد مسکونی ۶۵ متری ۱۷ ساله با قیمت ۳۰۵ میلیون تومان (هر مترمربع حدود ۴ میلیون و ۶۷۱ هزار تومان) فروخته شده؛  متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در این منطقه در ماهی که گذشت  حدود ۱۴ میلیون و ۹۱۳ هزار تومان بوده است. در جمهوری (منطقه ۱۱) نیز یک واحد مسکونی ۵۲ متری ۱۴ ساله به قیمت ۴۳۶ میلیون تومان (هر مترمربع ۸ میلیون و ۳۹۲ هزار تومان) در سامانه کد رهگیری ثبت معامله شده است. در این منطقه متوسط قیمت یک مترمربع حدود ۶ میلیون و ۴۷۵ هزار تومان بوده است.

در منطقه ۵ یک دستگاه آپارتمان ۱۱۶ متری نوساز به قیمت یک میلیارد و ۱۶۰ میلیون تومان (هر مترمربع ۱۰ میلیون تومان) فروخته شده است. متوسط قیمت هر مترمربع در این منطقه طی دیماه امسال ۱۲ میلیون و ۶ هزار تومان بوده است.

 

 

منبع
تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا