انرژی

منتظر گزارش زیست‌محیطی وزارت نیرو برای طرح انتقال آب خزر هستیم

معاون محیط زیست طبیعی سازمان محیط زیست با اشاره به اینکه سازمان محیط زیست اثرات اقتصادی، اجتماعی و محیط زیستی طرح انتقال آب خزر را باید بررسی کند، گفت: هنوز وزارت نیرو گزارش ارزیابی زیست محیطی طرح انتقال آب دریای خزر را به محیط زیست ارایه نداده است.

به گزارش آرمان اقتصادی، حمید ظهرابی در حاشیه نشست خبری روز جهانی تالاب‌ها که امروز (یکشنبه ۷ بهمن) در سازمان محیط زیست برگزار شد در پاسخ به پرسشی در مورد آخرین وضعیت طرح انتقال آب دریای خزر به سمنان گفت: هر نوع انتقال آبی چه از عمان، چه از خزر باید گزارش ارزیابی اثرات زیست محیطی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه وزارت نیرو وضعیت تخصیص آب را برای اجرای طرح انتقال آب معین می‌کند، اظهارکرد: وزارت نیرو باید بعد از تخصیص آب، گزارش ارزیابی اثرات زیست محیطی طرح را به سازمان حفاطت محیط زیست ارائه دهد.

معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: سازمان حفاظت محیط زیست آثار منفی و مثبت ناشی از طرح انتقال آب را به لحاظ اقتصادی، اجتماعی و محیط زیستی بررسی می‌کند. در مورد طرح انتقال آب خزر نیز منتظریم که وزارت نیرو گزارش ارزیابی اثرات زیست محیطی را به سازمان محیط زیست ارائه دهد.

ظهرابی در پایان گفت: در این فرآیند ممکن است گزارش ارزیابی انتقال آب به طور کامل رد شود یا ممکن است به تصویب برسد یا اینکه با اعمال تغییراتی مصوب شود اما تاکنون در مورد طرح انتقال آب خزر گزارشی به سازمان محیط زیست ارسال نشده و چیزی نهایی نشده است.

 

 

منبع
ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا