انرژی

بالابودن هزینه گازرسانی به روستاهای اطراف سد امیرکبیر کرج

مدیرعامل شرکت گاز البرز با اشاره به بالا بودن هزینه گازرسانی به روستاهای اطراف سد امیرکبیر گفت: هزینه گازرسانی به روستاهای بالای سد امیر کبیر بیش از ۸۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

حسین تقی نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: کلنگ پروژه گازرسانی به روستای کندر در آخرین روز دی ماه امسال به زمین زده شده و پیش بینی می‌شود در صورت تخصیص به موقع اعتبار و عدم بروز مانعی خاص، اهالی این روستا زمستان سال آینده گازدار شوند.

وی ادامه داد: طول پروژه گازرسانی به این روستا حدود ۱۵ هزار و ۴۰۰ متر است و با ۱۲ کیلومتر خط تغذیه‌ای تا ورودی روستای کندر ادامه پیدا می‌کند.

همچنین بخوانید

این مسئول اظهار کرد: با تامین این اعتبار و انجام عملیات گازرسانی، ۳۸ روستا و یک شهر از گاز طبیعی برخوردار و با کپسول‌های خانگی خداحافظی می‌کنند.

وی افزود: در حال حاضر روستاهایی مثل ارنگه، ولایت رود، آزادبر، کیاسر، گچسر، سپهسالار ، مهنه ده، نشترود و آیگان در منطقه جاده چالوس بی گاز هستند.

تقی نژاد ابراز کرد: برای تسریع در فرایند گازرسانی به این روستاها علاوه بر تامین اعتبار باید مجوزهای لازم برای حفاری در جاده و هماهنگی با دستگاه‌های مرتبط ضروری است.

منبع
ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا