بانکبانک و بیمه

چالش‌های اجرای گزارشگری مالی در بانک‌ها


مدیر امور مالی بانک ملت گفت: اگر در فضای پسا IFRS باز با حمایت‌های بی‌حد و حصر بانک ‌مرکزی از سیستم‌های ناکارآمد روبه‌رو باشیم در فضای رانتی پیش آمده نمی‌توانیم انتظار بالایی از فضای بعد از IFRS داشته باشیم.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی (ecoideal)، سید کاظم چاوشی با اشاره به چالشهای پیش روی اجرایی شدن استانداردهای گزارشگری مالی بین المللی(IFRS) در سیستم بانکداری کشور به بانکداری الکترونیک گفت: یکی از نکات مغفول مانده درمورد مبحث اجرایی شدن عدم تعادل در سیستم بانکداری کشور و متعاقبا سیستم اقتصادی کشور است.
مدیر امور مالی بانک ملت مواجه شدن با بانک های ورشکسته، مطالبات بانکها از دولت، حمایت بی حد و مرز بانک مرکزی از تمام بانکها، نبود شرکتهای به اصطلاح شکارچی برای بهبود و ترمیم وضعیت مالی شرکتهای نابسامان را از کمبودهای مبحث اجرایی شدن گزارشگری مالی در سیستم بانکداری کشور برشمرد.
وی خاطرنشان ساخت: اگر در فضای پسا IFRS باز با حمایت‌های بی‌حد و حصر بانک ‌مرکزی از سیستم‌های ناکارآمد روبه‌رو باشیم در فضای رانتی پیش آمده نمی‌توانیم انتظار بالایی از فضای بعد از IFRS داشته باشیم.
چاوشی افزود: متاسفانه بعضا شاهد دستکاری صورتهای مالی بوده ایم که نه تنها عملکردی شفاف و روشن را ارایه نمی دهند بلکه گزارش را در فضای فرار قرار می دهد که ممکن است برای سرمایه گذاران، سهامداران و حتی مدیران ایجاد مشکل کند.
وی با بیان اینکه لازمه رسیدن به هدف شفافیت نظام مالی تصحیح و درست کردن زیرساخت‌هاست گفت: تصحیح زیرساختها اولین بعد منابع انسانی هستند اما باید توجه داشت که در این زمینه نیروی انسانی آموزش های لازم را دریافت کند، همچنین زیرساختهای اطلاعاتی برای تحقق این مهم فراهم شود.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا