بانک و بیمهپرداخت الکترونیک

سرمایه گذاران خارجی به دنبال همکاری با استارتاپ‌های رمز ارز ایران

مدیرکل دفتر نوآوری و حمایت از سرمایه گذاری وزارت ارتباطات گفت: علاوه بر سرمایه گذاران داخلی، ۳ سرمایه گذار خارجی برای سرمایه گذاری در کسب و کارهای رمز ارز ایرانی علاقه به همکاری و تامین مالی دارند.

به گزارش آرمان اقتصادی و به نقل از ستاد خبری هشتمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت، حمیدرضا احمدیان با اشاره به فعالیت کسب و کارهای جدید در حوزه رمز ارز، افزود: باید این واقعیت را پذیرفت که علی‌رغم محدودیت‌های ایجاد شده و قانونگذاری با توجه به نیاز جامعه و سودآوری بالای حوزه رمز ارزها، هم اکنون کسب و کارهای نوپای متعددی در حوزه ارزهای رمزنگار فعالیت دارند.

مدیرکل دفتر نوآوری و حمایت از سرمایه گذاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان این که قانونگذاری ارزهای رمزنگار اهمیت بسیار بالایی دارد، افزود:  در شرایط تحریم مسئله رمز ارزها می‌تواند به اقتصاد کشور کمک کند اما باید در زمینه مکانیزم و نهادسازی اقتصادی برای ارزهای رمزنگاری شده هدفمندتر عمل کنیم؛ در صورتی که امروز پرونده ارزهای رمزنگاری شده را رها کنیم و چند سال بعد اقدامات لازم برای قانونگذاری را انجام دهیم علاوه بر عقب افتادگی، مشکلات زیاد و هزینه‌های سنگینی برای کشور ایجاد می‌شود اما در صورت قانونگذاری  می‌توان از مزایای آن به صورت حداکثری استفاده و از ایجاد هیجان در نظام اقتصادی جلوگیری شود.

وی ادامه داد: کشور در حال حاضر در مقابل ارزهای رمزنگار سیاستی دوگانه دارد و بانک مرکزی به عنوان رگولاتور پولی و بانکی باید با همکاری حاکمیت بتواند نسبت به قانونگذاری و تعیین تکلیف فضای ارزهای رمزنگار اقدام کند.

احمدیان درباره نگاه حاکمیت به استارتاپ‌های ارز رمزنگار، خاطر نشان کرد:  در حوزه استارتاپ‌های رمز ارز دو نگاه کلی وجود دارد؛ اولین بحث این است که فین‌تک‌ها باید در حوزه ارز رمزنگار وارد شوند، آسیب ببیند و بعد از آن حاکمیت نسبت به قانونگذاری و ایجاد فضا اقدام کند؛ بحث دوم، ورود حاکمیت همراه با تعامل با کسب و کارهای فعال برای ایجاد چارچوب و به رسمیت شناختن کسب و کارهای نوپا در حوزه ارزهای رمزنگاری شده به منظور پایه گذاری سالم اکوسیستم است.

وی با اشاره به علاقه سرمایه گذاران خارجی و داخلی برای سرمایه گذاری در کسب و کارهای رمز ارز ایران گفت: بر اساس آخرین آمارها، هم اکنون ۳ سرمایه گذار خارجی برای سرمایه گذاری در کسب و کارهای رمز ارز ایرانی  علاقه به همکاری و تامین مالی دارند که بیشتر علاقه آن‌ها به سرمایه گذاری در حوزه استخراج ارزهای رمزنگاری شده است؛ همچنین سرمایه گذاران داخلی برای سرمایه گذاری در فین تک‌های رمز ارز علاقه دارند اما با توجه به این که قوانین نیاز اصلی برای تضمین سرمایه است، برای سرمایه گذاری تا اعلام سیاست‌ها در حوزه رمز ارز ریسک نمی‌کنند.

احمدیان تاکید کرد: ایران در حوزه ارزهای رمزنگاری شده کشوری بکر محسوب می‌شود چرا که با وجود مهیا شدن زیرساخت‌های قانونی، زیرساخت‌های حیاتی برای فعالیت این استارت آپ‌ها از جمله بحث انرژی ارزان قیمت وجود دارد که باعث شده تا سرمایه گذاری در حوزه استخراج رمز ارزها سودآوری بالایی داشته باشد.

یادآور می‌شود، هشتمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت با موضوع انقلاب بلاک چین در روزهای ۹ و ۱۰ بهمن‌ماه ۹۷ در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار می‌شود.

منبع

ایبِنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا