امور زیربناییراه و ساختمان

جزئیات سفر وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران به سوریه

وزیر راه و شهرسازی در راس هیاتی متشکل از معاونان و نمایندگان انجمن‌ها و تشکل‌های بخش خصوصی و اتاق بازرگانی به منظور برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی با سوریه به مدت سه روز به دمشق پایتخت سوریه عزیمت می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، چهاردهمین اجلاس کمیته عالی و کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عربی سوریه از ۵ تا ۹ بهمن‌ ۱۳۹۷ در دمشق پایتخت سوریه برگزار می‌شود.

این اجلاس که به ریاست معاون اول رئیس جمهوری اسلامی ایران و نخست وزیر سوریه برگزار می‌شود، زمینه‌ساز همکاری‌های اقتصادی پایدار دو کشور و حضور بخش خصوصی ایران در عرصه‌های مختلف بازسازی سوریه خواهد بود.

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران در راس هیاتی مرکب از برخی معاونان وزارت راه و شهرسازی و نمایندگان دستگاه‌های مختلف و نمایندگان تشکل‌ها و انجمن‌های بخش خصوصی و اتاق بازرگانی به منظور برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی با سوریه از امروز ۷ بهمن‌ماه به مدت سه روز به دمشق عزیمت خواهد کرد.

توسعه همکاری‌های اقتصادی راهبردی و بلند مدت دو کشور، حضور بخش خصوصی ایران در عرصه‌های بازسازی سوریه و گسترش روابط تجاری و بازرگانی فی‌مابین از مهمترین اهداف این سفر است.

مطابق برنامه‌‌ ریزی‌های انجام شده مقرر است اسناد مختلفی در زمینه‌های همکاری‌های بلندمدت راهبردی اقتصادی، توسعه سرمایه گذاری، مبارزه با پولشویی، همکاری‌های حمل‌ونقل، مسکن و خدمات عمومی، بیمه، ورزش و جوانان، همکاری‌های فرهنگی و راه‌آهن و …توسط دو طرف امضا گردد.  

 

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا