ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

سخت‌گیری فرانسه در برقراری شبکه ۵G بیشتر می‌شود

به نظر می‌رسد که دولت فرانسه قصد دارد با بازنگری فعالیت شرکت‌های مخابراتی و اپراتورهایی نظیر هواوی، سخت‌گیری بیشتری را در قوانین و مقررات نسل پنجم اینترنت ۵G اعمال کند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، ماجرا از آغاز سال ۲۰۱۸ میلادی آغاز شد که دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که گوشی‌های هوشمند ساخت شرکت‌های چینی نظیر هواوی و زدتی‌ای از شهروندان و مقامات آمریکایی جاسوسی می‌کنند و اطلاعات شخصی و محرمانه بسیاری را تحویل دولت چین می‌دهد تا علیه ایالات متحده از آن‌ها استفاده کند.

با اینکه دولت چین و شرکت هواوی بارها اتهامات وارده را رد و تکذیب کرده‌اند اما به نظر می‌رسد که این مساله هیچ کمکی به تبرئه این غول تکنولوژی نکرده و بسیاری از کشورهای جهان در تلاشند تا از ادامه فعالیت‌های هواوی برای برقراری شبکه اینترنت ۵G، نصب تجهیزات مرتبط با آن و همچنین فروش محصولاتش جلوگیری به عمل بیاورند و قوانین سخت‌گیرانه بیشتری را در همین راستا وضع و اعمال کنند.

هواوی که بزرگترین تولیدکننده و توسعه دهنده تجهیزات مخابراتی و دومین سازنده و عرضه‌کننده موبایل در جهان محسوب می‌شود، در طول یک سال اخیر از سوی دولت ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا و بسیاری از کشورهای هم پیمانش به شدت تحت فشارهای سیاسی و تجاری قرار گرفته است و بسیاری از این کشورها اعم از آمریکا، کانادا، استرالیا، نیوزلند، ژاپن و برخی از کشورهای اروپایی نظیر آلمان، لهستان و بلژیک استفاده از محصولات هواوی و نصب تجهیزات مخابراتی و فعالیت این شرکت چینی را تحت تأثیر اتهامات جاسوسی برای دولت چین و نقض حریم خصوصی کاربران، ممنوع اعلام کرده‌اند.

حالا در تازه‌ترین اخبار و گزارش‌های منتشر شده در straitstimes، فرانسه نیز در تلاش است تا قوانین و مقررات سخت‌گیرانه جدیدی را برای شرکت‌های مخابراتی و اپراتورهای فعال در این کشور برای فعالیت، نصب و راه‌اندازی شبکه‌های تلفن همراه و اینترنتی وضع و اعمال کند تا از شک و شبهاتی که در مورد هواوی پیش آمد، جلوگیری به عمل بیاورد.

به گفته کارشناسان فعال در این حوزه، دولت فرانسه تصمیم گرفته است که سخت‌گیری‌های خود را در مورد نصب و برقراری نسل پنجم اینترنت ۵G افزایش دهد تا بدین ترتیب در راستای افزایش حریم خصوصی و محافظت از اطلاعات کاربران و شهروندان فرانسوی گام‌های مثبتی بردارد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا