خودروصنعت، معدن، تجارت

وجود ۱۲۰۰ واحد قطعه سازی در کشور

معاون مهندسی شرکت ایران خودرو از وجود یک هزار و ۲۰۰ واحد قطعه سازی کوچک و بزرگ در کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  عادل پیرمحمدی در برنامه «رهیافت» رادیو اقتصاد افزود: بطورکلی تا سال ۱۳۷۲ موضوعی به نام قطعه سازی در ایران وجود نداشت و فعالیت شرکت های خودرویی هم بیشتر بصورت مونتاژکاری بود.

وی همچنین اظهارداشت: سابقه شکل گیری قطعه سازی در ایران مربوط به سال های پس از ۱۳۷۲ و اغلب به مدد و تلاش بخش خصوصی بوده است.

معاون مرکز تحقیقات شرکت ایران خودرو گفت: خوشبختانه با تلاش های صورت گرفته امروز یک هزار و ۲۰۰ واحد قطعه سازی اعم از کوچک و بزرگ در کشور ایجاد و قطعات مورد نیاز شرکت های خودروسازی را تولید و تامین می کنند.

وی در ادامه افزود: برای تولید یک خودرو قابل قبول و با سطح ایمنی بالا و همینطور مورد پسند و رضایت مشتری در وهله نخست باید به بحث طراحی و دانش طراحی خودرو اهتمام ویژه ای داشت.

پیر محمدی اظهارداشت: نکاتی دیگری که باید در این ارتباط مورد توجه قرار گیرد می توان به بحث دانش توامان طراحی و تولید قطعه، تقویت صنعت قالب سازی و خودکفایی تولید مواد اولیه مورد نیاز صنعت در داخل اشاره کرد.

وی ضمن تاکید بر تولید اقتصادی خودرو در داخل گفت: برنامه ریزی ها و سیاست گذاری ها باید به نحوی باشد که محصولات خودرویی با کمترقیمت و بهترین کیفیت به بازار مصرف ارائه شود.

معاون مهندسی شرکت ایران خودرو با اشاره به مبحث بسیار مهم طراحی خودرو افزود: ایران امروز در بحث طراحی خودرو و همینطور ساخت بدنه محصولات خودرویی حرف زیادی برای گفتن دارد.

عضو هیئت مدیره و سخنگوی انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو نیز در این برنامه گفت: برای طراحی پلتفرم در تمامی خودرو سازی های جهان از شرکت های متخصص استفاده می شود.

فرهاد بهنیا افزود: تمامی قطعات یک خودرو در دنیا همیشه از سوی یک کمپانی خصوصی تولید نمی شود.

وی همچنین اظهارداشت: تولید قطعات حساس و مهم یک خودرو که بیشتر با جان و سلامت مردم در ارتباط است طبق معمول توسط کمپانی های بزرگ انجام می شود.

عضو هیئت مدیره و سخنگوی انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو در ادامه بر ضرورت تامین سرمایه برای سرمایه گذاری قطعات هایتک خودرو در داخل تاکید کرد و گفت: برای تولید این نوع قطعات به سرمایه گذاری کلان و مناسب نیاز است.

وی به رادیو اقتصاد ضمن اشاره به بالا بودن هزینه طراحی پلتفرم به دو خودروساز بزرگ کشور پیشنهاد داد برای تحمل پذیر شدن هزینه ها در این بخش با یکدیگر همکاری مشترک داشته باشند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا