اقتصاد کلانصنعت، معدن، تجارت

چه کالاهایی از آمریکا وارد شد؟

در حالی که واردات خودرو و کالاهای مصرفی از آمریکا ممنوع اعلام شده در فروردین ماه شاهد واردات کالا و خودرو از از این کشور بوده ایم.

به گزارش پایگاه خبری توسعه اقتصادی،اواخر سال گذشته بود که طی بخشنامه ای واردات کلیه کالاهای مصرفی از آمریکا ممنوع و اعلام شد که دولت به شدت مخالف واردات کالاهای مصرفی است.

چندی پیش نیز مقام معظم رهبری با صراحت مخالفت خود را با ورود کالاهای مصرفی آمریکایی مورد تاکید قرار دادند و همین موضوع باعث شد که وزیر صنعت، معدن و تجارت مجوز ورود شورلت‌های آمریکایی را لغو کند.

اما بررسی آمار گمرک نشان از آن دارد که در فروردین ماه کالاهایی مانند جو، ذرت دامی،‌لوبیای سویا، خون انسان، خون حیوان برای مصارف درمان و پیشگیری،‌سیمان پلی کربوکسیلات، لنز نامرئی، پروتز دندان، موتورهای پیستونی درون سوزجرقه ای -احتراقی تناوبی یادوار برای وسایط نقلیه هوا یی، میگو مولد زنده برای تکثیر،‌تخم سبزیجات برای کشت و … از این کشور خریداری شده و وارد کشور شده است.

علاوه بر این یک دستگاه سواری audi مشکی حجم موتور۱۹۸۴ چهارسیلندرش ساخت کشور آلمان با ارزش ۳۷ هزار و ۹۹۰ دلاراز مبداء ایالات متحده آمریکا وارد کشور شده و گمرک ایران این کشور را به عنوان طرف معامله اعلام کرده است.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا