بانک و بیمهپرداخت الکترونیک

گروه حصین از سه محصول خود در همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت رونمایی کرد

گروه حصین در اولین روز از هشتمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت از سه محصول خود رونمایی کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، اولین محصول این گروه معرفی اینترنت‌بانک خود بود که توسط امین فریدی راد، مدیر کسب‌وکار راهکارهای بانکی شرکت رادین ارائه شد. او ابتدا درباره تجربه، رابط کاربری و طراحی واکنش‌گرای این اینترنت‌بانک توضیح داد و گفت: «این سامانه مبتنی بر استاندارد WCAG است و بدون نیاز به کدنویسی می‌توان زبان جدید به آن اضافه کرد.»

فریدی‌راد مزیت این سامانه را تلفیق بانکداری شرکتی و شخصی دانست و گفت: «در هر سرویس بانکی هم بخش حقیقی و هم بخش حقوقی وجود دارد که در این سامانه به صورت یکپارچه ارائه شده است.»

همچنین بخوانید

او ضمن تعریف جریان کاری در این سامانه، گفت: «وقتی شرکت‌ها بزرگ‌تر می‌شوند، کار و فعالیت‌هایشان هم به شخص دیگری منتقل می‌شود. این سامانه می‌تواند برای کاربر نقش تعریف کند و خودش بتواند فرآیند کاری را انجام دهد.»

فریدی‌راد این سامانه را نسبت به دیگر سامانه‌های مشابه منحصر به فرد دانست، چراکه این سامانه حفظ محرمانگی جزئیات تراکنش‌ها، تاریخچه تراکنش‌ها، کنترل نحوه برداشت‌ها را دارا است و از همه مهم‌تر دیگر نیازی به رفتن به بانک برای انجام فعالیت‌ها نیست.

او در ادامه صحبت‌هایش می‌گوید: «پرداخت قبوض، ارائه تسهیلات، شخصی‌سازی محیط اینترنت بانک شخصی و شرکتی توسط کاربر، مدیریت هزینه و درآمد، مدیریت بودجه و مدیریت الگوهای تشخیص از مواردی است که این سامانه برای کاربران فراهم کرده است.»

مدیر کسب‌وکار راهکارهای بانکی شرکت رادین در پایان گفت: «این محصول در حال حاضر به صورت عملکردی در بانک مسکن اجرا شده است.»

دومین محصول این گروه معرفی دستگاه HSM  بومی حصین بود که توسط خلیل طاهری، مدیر فناوری اطلاعات شرکت رادین ارائه شد. او گفت: «این دستگاه دو کارکرد اصلی نگهداری امن کلیدهای رمزنگاری مانند پرداخت، زیرساخت کلید عمومی، هتل‌ها و غیره  و عملیات پایه رمزنگاری دارد.»

طاهری با معرفی بستر سخت‌افزاری و نرم‌افراری این دستگاه، گفت: «در بستر نرم‌افزاری مولفه‌های طراحی و پیاده‌سازی کد Client و Server مبتنی بر استاندارد pkcs#11 وجود دارد. بستر سخت‌افزاری بر اساس کارت PCI Boardدر داخل سرور یا لند قرار می‌گیرد.»

او در ادامه گفت: «محصول ما به لحاظ عملکردی قابل مقایسه با محصولات خارجی است و در مواردی مانند هزینه کم‌تر، امکان پشتیبانی، توسعه و تضمین امنیت نسبت به محصولات خارجی برتری دارد.»

طاهری به کاربردهای محصول HSM بومی حصین اشاره کرد و گفت: «این محصول برای تولید زیرساخت کلید عمومی مانند امضای دیجیتالی اسناد مهم به کار گرفته می‌شود که نمونه‌ای از آن را در نهاد ریاست جمهوری پیاده کردیم.»

معرفی OmniChannel سومین محصول گروه حصین بود که در همایش هشتم رونمایی شد. مهسا قنبری، کارشناس ارشد توسعه کسب‌وکار شرکت رادین ضمن بیان تفاوت کانال‌های همه‌کاره با کانال‌های واحد گفت: «دلیل اینکه بانک‌ها باید به سمت اومنی چنل بروند این است که تجربه کاری متفاوت و گاها سخت در کانال‌های واحد وجود دارد و نیاز به حفظ و نگهداری انواع نام کاربری و رمز عبور برای هر کانال از معضلات آن است. اما کانال همه‌کاره یا اومنی‌چنل سرویس را به صورت متمرکز به همه کانال‌ها برای مشتریان مختلف ارائه می‌دهد.»

او توضیح داد: «با سرویس اومنی‌چنل فرآیندها یکسان می‌شود و تجربه مشتری با یکسان‌سازی فرآیندها بهینه می‌شود. همچنین به راحتی می‌توان رفتارهای مشتری را که در کانال‌های مختلف متفاوت است، شناسایی کرد.»

قنبری ادامه داد: «با وجود درگاه ارتباطی با کانال‌ها در سرویس اومنی‌چنل هدایت پیام‌ها میان کانال‌ها را در نظر می‌گیرد و حتی به صورت درگاه و بدون نیاز به API هم می‌توان خدمات را ارائه داد.»

 

 

منبع
راه پرداخت

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا