بانک و بیمهپرداخت الکترونیک

عبادی: چوب‌هایتان را از لای چرخ فین‌تک‌ها بیرون بکشید

مهدی عبادی دبیر انجمن فین‌تک در هشتمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت از دغدغه‌ها و چالش‌های اکوسیستم فین‌تک ایران صحبت کرد و گفت: «در طول سال‌های گذشته که کلمه فین‌تک سر زبان‌ها افتاده است، این کلمه کلیدواژه دولت‌مردان شده است. اگر مایل هستید فین‌تک توسعه پیدا کند، تنها چوب‌هایتان را از لای چرخ فین‌تک‌ها بیرون بکشید تا سرعت گرفتن این قطار را ببینید.»

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،او ادامه داد: «ایجاد محدودیت و ایجاد قانون راحت‌ترین راه است اما ما به سه نهاد جور دیگری نگاه می‌کنیم: بانک مرکزی، شاپرک و وزارت ارتباطات؛ چراکه این سه نهاد از سال گذشته کارهای مهمی را شروع کرده‌اند. همچنین مستند پرداخت‌یاران سال گذشته منتشر شد که این اتفاق انحصار را از بین برد. این اتفاق حاصل تصمیم یک تیم بود که این‌جور تصمیم‌ها می‌تواند انحصار را از بین ببرد.»

عبادی ادامه داد: «ما از مدیران دولتی و حاکمیتی و همه‌کسانی که درباره استارت‌آپ‌ها و حمایت صحبت می‌کنند، مطالباتی داریم و سؤال ما از مدیران دولتی این است که برنامه مدون آن‌ها برای استفاده از خدمات فین‌تکی در بدنه دولتی چیست؟»

همچنین بخوانید

به گفته عبادی، مطالبه امسال فین‌تک‌ها از بانک مرکزی در حوزه رگ‌تک است و از بانک مرکزی تقاضا دارند تا در سال آینده در این حوزه بیشتر با آن‌ها همکاری کند. دبیر انجمن فین‌تک در این باره ادامه داد: «همچنین درخواست می‌کنیم که برای حمایت از فین‌تک‌ها، سازمان‌هایی که در این حوزه دغدغه دارند، برنامه‌های مدونی تدوین کنند. همچنین یک خواهش از وزارت ارتباطات و سایر نهادها دارم و اینکه همه چیز را امنیتی نبینیم. مقیاس زمان در استارت‌آپ‌ها و فین‌تک‌ها به ثانیه و دقیقه است اما در نهادهای دولتی به سال و قرن است.»

دبیر انجمن فین‌تک صحبت‌هایش را ادامه داد: «فین‌تک‌ها از ابتدا بر اساس کارمزد فعالیت خود را ایجاد کردند و به همین دلیل نیز مدل کسب‌وکاری آن‌ها مدل درستی است و کارمزد را از کسی که باید آن را پرداخت کند، دریافت می‌کنند به همین منظور نیز ما می‌توانیم به بانک مرکزی در اصلاح نظام کارمزد کمک کنیم.

او در آخر اعلام کرد که فین‌تک‌ها در سال آینده به توسعه فکر می‌کنند و بخشی از سهم بازار PSP ها را خواهند گرفت.

 

منبع
راه پرداخت

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا