انرژی

سازمان هوافضا سپاه از هیچ کمکی در حوزه بارور سازی ابرها دریغ نخواهد کرد

نماینده نیروی هوا وفضا سپاه در پروژه بارورسازی ابرها گفت: با همکاری صورت گرفته با دانشگاه شیراز و تحقیقات انجام شده در حوزه بارورسازی ابرها قرار شده تا پس از انجام تست عملیاتی یک ماده ارکانیگ جایگزین یدید نقره شود که این مسئله می تواند بسیاری از حواشی این فناوری را کاهش دهد.

به گزارش آرمان اقتصادی، شهاب جمشیدی در نشست تخصصی بارورسازی ابرها چالش‌ها و انتظارات با بیان اینکه از آبان ماه سال ۹۶ همکاری سپاه با وزارت نیرو در حوزه بارورسازی ابرها آغاز شد، اظهار کرد: از آن زمان تاکنون در حوزه تحقیقات و تجهیز هواپیماها اقدامات متعددی را انجام دادیم.

وی افزود: در سال ۹۶ یک فروند هواپیما در اختیار سازمان بارورسازی ابرها قرار گرفت و با انجام اقداماتی توانستم مشکل تأمین مواد را برطرف کنیم. به گونه‌ای که در دی ماه همان سال با فلرم های تولیدهای شده توانستم یک هواپیما را تجهیز و وارد عملیات تست کنیم.

همچنین بخوانید

وی با تاکید بر این مسئله که ۶ پرواز در سال ۹۶ در استان‌های قزوین زنجان شیراز و یزد صورت گرفت اظهار کرد: با اقدامات وبرنامه ریزی های صورت گرفته توانستم در سال ۹۷ یک فروند هواپیما را به ۳ فروند افزایش دهیم این در شرایطی بود که مأموریت این هواپیماها تنها برای بارورسازی ابرها تعریف شد.

به گفته‌ی وی علاوه بر این، ۶ پهباد را در ۵ نقطه کشور یعنی استان‌ها کاشان، قشم، بیرجند، اهواز و کرمانشاه تجهیز کردیم. در حوزه تولید ژنراتورهای زمینی تزریق مواد نیز اقداماتی را در دست اجرا داریم.

وی گفت: با توجه به اینکه ۲۰ سال از ظهور این فن‌آوری می‌گذرد لازم است که در این حوزه اقداماتی خوبی صورت گیرد در این زمینه نیز سازمان هوافضا از هیچ کمکی دریغ نخواهد کرد همان گونه که تاکنون نیز همین طور بوده و سپاه کاملاً داوطلبانه وارد این حوزه شده است.

 

 

منبع
ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا