بانک و بیمهپرداخت الکترونیک

نگاهی به فرآیند موفقیت استارت‌آپ ها در کارگاه پین‌تک شرکت ایران کیش

کارگاه ارائه محصول شرکت ایران کیش با موضوع «درد فناوری» در هشتمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت، با حضور کیارش عباس زاده بنیانگذار زود‌فود، روح‌الله پرنیان بنیانگذار دکمه و صادق فرامرزی، مدیرعامل شرکت ایران‌کیش برگزار شد.

 

عوامل موفقیت استارت‌آپ‌ها

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، در ابتدای این کارگاه کیارش عباس زاده به سخنرانی پرداخت و گفت: «مشکلات منابع انسانی، هزینه نکردن در کسب‌و‌کار خود، مقاومت در مقابل یادگیری و رشد از جمله مسائلی است که برای استارت‌آپ‌ها وجود دارد. ایده راه‌اندازی یک استارت‌آپ دارای دو ویژگی است، ایده‌ای که شما انتخاب کرده‌اید باید از  نیاز‌های مردم باشد، مساله‌ای که آنها حاضر هستند برای آن پول بدهند و مورد دیگر اینکه شما آن ایده را بتوانید از افراد دیگر بهتر اجرا کنید. برای موفقیت یک استارتآپ ۹۰ درصد آن ربط پیدا می‌کند به اجرای ایده و فقط ۱۰ درصد آن ایده است.»

همچنین بخوانید

او ادامه داد: « برای گرفتن سرمایه‌گذار نباید موضع بالا یا پایینی نسبت به سرمایه‌گذار داشته باشید. آن چیزی که باعث می‌شود با سرمایه گذاری موفق بشوید این است که بدانید چه مقدار سرمایه می‌خواهید و آن سرمایه را برای چه کاری می‌خواهید. در ابتدای شروع کار استارت‌آپ نباید به دنبال دریافت وام باشید. در مذاکره با سرمایه‌گذار باید یک مشاور حقوقی در مذاکره حضور داشته باشد تا به مشکل برخورد نکنید. در کسب‌و‌کار، تبلیغات خوب و از عوامل موفقیت است اما باید با هدف انجام شود و هزینه زیادی برای آن پرداخت نشود. در حال حاضر خیلی از استارت‌آپ‌ها لزوما سود آور نیستند؛ ۳ تا ۵ سال برای رسیدن به بلوغ یک استارت‌آپ نیاز است.»

روح الله پرنیان در ادامه صحبت‌هایی را درباره موفقیت یک استارت‌آپ بیان کرد و گفت: «هفت یا هشت سال است که فعالیت استارت‌آپی می‌کنم. اگر می‌خواهید یک ایده را برای کسب‌و‌کارتان انتخاب کنید به توانایی‌های خود توجه کنید و ایده خود را با آن هماهنگ کنید. داشتن یک تیم از عوامل بسیار مهمی است که در موفقیت استارت‌آپ تاثیر زیادی دارد. شناخت مقررات و قوانین کشور به استارت‌آپ کمک می‌کند تا به مشکلات قانونی برخورد نکنند.»

او ادامه داد: «مهم‌ترین ویژگی یک استارتآپ چابک بودن و انعطاف پذیر بودن آنها در مقابل تغییرات است. مکتوب کردن قرارداد با سرمایه‌گذار از موارد مهمی است که باید استارت‌آپ‌ها به آن توجه کنند. اگر تجربه کار کردن در استارت‌آپ را دارید به شتاب٬دهنده‌ها وارد نشوید ولی اگر کسی تجربه کار استارت‌آپی ندارد حتما وارد شتاب‌دهنده‌ها شود و از آنها استفاده کند.»

در پایان فرامرزی بنیان‌گذار مفهوم پین‌تک و مدیرعامل شرکت ایران کیش، بر وجود یک مدل در کسب‌و‌کار تاکید کرد و آن را یک عامل مهم برای موفقیت استارت‌آپ‌ها دانست.

 

 

منبع
راه پرداخت

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا