امور زیربناییراه و ساختمان

فعالان اقتصادی وابستگی خود را به ارز کاهش دهند/ هدف اروپا، ایجاد مصونیت برای شرکت‌هایش در مقابل تحریم آمریکاست

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به سازوکار اتحادیه اروپا در بحث راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: سازوکارهایی که آنها تعبیه کرده‌اند نوعی مصونیت از تحریم خودشان توسط آمریکایی‌ها است و هدف آنها این است که شرکت‌هایی که با ایران همکاری خواهند داشت دچار مشکل نشوند.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه مراسم جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حضور ملت در صحنه موجب شد نقشه‌های دشمنان نقش بر آب شود استکبار جهانی به ویژه آمریکا از بدو پیروزی انقلاب تاکنون هیچ گاه انقلاب و مردم ایران را درک نکردند.

وی افزود: این انقلاب بر اساس دستورات الهی، الزامات و منافع ملی شکل گرفته و هیچ کس به جز خود مردم ایران نمی‌تواند برای این ملت تصمیم بگیرد. دشمنان از درک این موضوع عاجز هستند و در طول این ۴۰ سال انواع توطئه‌ها را علیه کشور انجام داده‌اند.

اسلامی در ادامه تصریح کرد: در شرایط گوناگون ملت ما با ایستادگی خود و دولت با استحکام و پشتکار خود سعی کرده‌اند اجازه ندهند خللی در زندگی مردم به وجود بیاید اگر چه همواره نوسانات وجود داشته که نمونه آن را در چند ماه اخیر شاهد بودیم و اگر تمهیدات دولت اتخاذ نمی‌شد آثار زیانبارتری بر جامعه تحمیل می‌شد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: امیدواریم خداوند عنایت کند تا دولت و ملت ما یکپارچه و یکدست در پیشبرد انقلاب و برنامه‌های سازندگی کشور همراه باشند.

اسلامی گفت: در برنامه های توسعه‌ای کشور به سمت اهدافی که پایه‌گذاری کرده بودیم حرکت کرده‌ایم و تراز اقتصادی کشور ، توان تولید داخل و وابستگی به ارز در کشور در حال حاضر با سال‌های گذشته قابل مقایسه نیست.

وی افزود: از فعالان در حوزه‌های اقتصادی خواهش داریم این وابستگی به ارز را از خود دور کنند تا کشور بتواند با یک روند بهتر به توسعه اقتصادی دست پیدا کند و مردم بیش از پیش در صحنه اقتصادی فعال شوند تا بتوانیم سهم بازار خود را در دنیا گسترش داده و اشتغال‌ و تولید پایدارتری داشته باشیم.

اسلامی با اشاره به سازوکار اتحادیه اروپا در بحث راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: سازوکارهایی که آنها تعبیه کرده‌اند نوعی مصونیت از تحریم خودشان توسط آمریکایی‌ها است و هدف آنها این است که شرکت‌هایی که با ایران همکاری خواهند داشت دچار مشکل نشوند.

وزیر راه و شهرسازی در رابطه با افتتاح پروژه‌ها در سالگرد انقلاب گفت: از روز گذشته افتتاح پروژه‌ها را شروع کردیم و تا پایان سال و در ادامه آن در سال ۹۸ به صورت هفتگی افتتاح طرح را خواهیم داشت و در این زمینه اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا