بانک و بیمهپرداخت الکترونیک

انشاء: راه‌اندازی نئوبانک البرکه ترک در آلمان

 

نئوبانک‌ها (neobank) با پشتیبانی بانک‌های رسمی این فرصت را در اختیار سازمان‌ها قرار می‌دهند که بتوانند خدمات خود را به مخاطبان خاص ارائه دهند. این مخاطبان معمولاً شامل افراد جوان و آشنا با فناوری است. بااین‌وجود اخیراً بانک‌های بیشتری به صرافت افتاده‌اند که یک پلتفرم دیجیتال رها از سامانه‌های قدیمی می‌تواند فرصت بیشتری برای شخصی‌سازی در اختیار آن‌ها بگذارد. یک نمونه از این حرکت‌ها بانک البرکه ترک (Albaraka Turk) است که به افتتاح یک بانک صرفاً دیجیتال (digital-only bank) در کشور آلمان مبادرت ورزیده است. نئوبانک البرکه ترک  انشاء (Insha) نام داردکه مخاطبان هدف خود را اجتماع جوانان مسلمان ساکن آلمان قرار داده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، البرکه ترک برای خلق انشاء از راهکارهای بانکداری و پلتفرم‌های سولاریس‌بانک (solarisBank) بهره برده است.

همچنین بخوانید

فیلیپ بلانکناگل (Philipp Blankenagel)، رئیس روابط عمومی سولاریس‌بانک می‌گوید:

«برای تأسیس این نئوبانک البرکه ترک اقدام به دریافت مجوز مستقل ننموده و از پلتفرم، فناوری و مجوزهای ما استفاده کرده است. یکی از وجوه جالب این پروژه آن است که انشاء در آینده به یک بانک کامل چلنجر (challenger bank) و بدون بهره مبدل خواهد گردید تا با استانداردهای بانکداری اسلامی منطبق گردد.»

در حال حاضر انشاء در آلمان روی سیستم‌عامل اپل (iOS) و گوگل (Google) قابل‌استفاده است. بااین‌وجود طی سال جاری میلادی نئوبانک البرکه ترک در درگیر نقاط اروپا هم ارائه خواهد گردید که طبق آمارها مسکن بیش از بیست میلیون مسلمان است.

نئوبانک البرکه ترک دارای ویژگی‌های بسیاری است که در نئوبانک‌ها دیده‌ایم و علاوه بر این ویژگی‌هایی نیز دارد که مختص مسلمانان طراحی‌شده است. برای مثال محاسبه کننده زکات که مالیات شرعی فرد را حساب می‌کند و نیز نشان‌دهنده موقعیت نزدیک‌ترین مسجد و …

ئوبانک البرکه ترک دارای ویژگی‌های بسیاری است که در نئوبانک‌ها دیده‌ایم و علاوه بر این ویژگی‌هایی نیز دارد که مختص مسلمانان طراحی‌شده است.

ئوبانک البرکه ترک دارای ویژگی‌های بسیاری است که در نئوبانک‌ها دیده‌ایم و علاوه بر این ویژگی‌هایی نیز دارد که مختص مسلمانان طراحی‌شده است.

از دیگر امکانات انشاء می‌توان به ۳ برداشت مجانی از خودپرداز در ماه، ۱۰ انتقال بدون کارمزد پول در حوزه پرداخت‌های یکپارچه یورو (Single Euro Payments Area)، امکانات چت و یک کارت نقدی (debit card) قدرت گرفته از مسترکارد (Mastercard) اشاره نمود.

اپ نئوبانک انشاء از زبان‌های انگلیسی، آلمانی و ترکی پشتیبانی می‌کند. البرکه ترک و سولاریس‌بانک در تلاش‌اند تا زبان عربی را هم به این مجموعه اضافه کنند.

یعقوب سزِر (Yakup Sezer)، مدیرعامل نئوبانک الربکه ترک می‌گوید:

«با انشاء ما محصولی را در اختیار کاربران قرار می‌دهیم که بتوانند نیازهای مالی روزمره خود را در چند دقیقه حل کنند. همه‌چیز از افتتاح حساب تا استفاده از خدمات بانکی دیجیتالی و سریع است. ما همچنین نیازهای کاربران خود را فراتر از خدمات مالی درک کرده‌ایم و در این راستا کارکردهایی را برای تسهیل زندگی روزانه آنان توسعه داده‌ایم. انشاء کاربران خود را در وظایف روزمره یاری می‌دهد و در صورت بروز هرگونه مشکل یا سؤالی پشتیبانی سریع ارائه می‌نماید. خلاصه کنم، استفاده از انشاء مثل چت کردن با یک دوست است.»

 

 

 

منبع
راه پرداخت به نقل از Bank Innovation

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا