امور زیربناییصوتكشاورزی و دامپروری

کشاورزی پایه توسعه در هر کشوری است

معاون پژوهشی موسسه پژوهش ها ی برنامه ریزی، اقتصاد کشاورزی و توسعه روستایی وزارت جهاد کشاورزی گفت: کشاورزی پایه و اساس توسعه در هر کشوری محسوب می شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  علی کیانی راد در گفتگوبا رادیو اقتصاد افزود: هیچ کشور توسعه یافته ای در جهان پیدا نمی کنید مگر اینکه کشاورزی آن کشور توسعه یافته باشد.

وی ضمن اشاره به اینکه جمعیت کشوردر طول ۴۰ سال گذشته بیش از دو برابر افزایش یافته است، اظهارداشت: تولیدات کشاورزی نیز طی این بازه زمانی رشد چشمگیری را تجربه کرده بطوریکه سرانه ۷۴۲ کیلوگرم برای هر نفر در ایران هم اکنون به هزار و ۴۸۶ کیلوگرم رسیده است.

همچنین بخوانید

معاون پژوهشی موسسه پژوهش ها ی برنامه ریزی، اقتصاد کشاورزی و توسعه روستایی وزارت جهاد کشاورزی گفت: میزان تولید انواع محصولات کشاورزی در کشور در حال حاضر بیش از ۱۲۰ میلیون تن در سال است.

وی ضمن اشاره به اینکه ایران در برخی از اقلام کشاورزی دارای مزیت های رقابتی برای حضور در بازارهای بین المللی است، افزود: مجموع صادرات محصولات کشاورزی کشور در سال ۱۳۵۶ به میزان ۴۴۳ میلیون دلار بوده که این رقم در سال ۱۳۹۶ به هفت هزار و ۵۰۴ میلیون دلار رسیده است.

کیانی راد تصریح کرد: این افزایش صادرات ناشی از توسعه خوب در حوزه خلق، ایجاد و ارتقای مزیت های رقابتی در بخش کشاورزی بوده است.

وی همچنین اشاره به سهم ۱۰ درصد ارزش افزوده بخش کشاورزی از تولید داخلی کشور گفت: بطورکلی با توجه به ارتباطات گسترده پسین و پیشین بخش کشاورزی با بخش های دیگر سهم کسب و کار کشاورزی نه فقط تولید محصولات خام کشاورزی در اقتصاد به ۳۲ درصد می رسد.

معاون پژوهشی موسسه پژوهش ها ی برنامه ریزی، اقتصاد کشاورزی و توسعه روستایی وزارت جهاد کشاورزی افزود: بخش کشاورزی درون زا و وابستگی کمتری به بیرون از کشور دارد بنابراین می تواند به عنوان یک محور برای توسعه کشور قلمداد شود.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا