ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

طرح اتو خدمت سایپا و خریدارانی که همچنان در انتظار دعوتنامه هستند

شرکت سایپا خودروهای زیادی را در قالب طرح اتوخدمت به مشتریان فروخت و سودهای کلانی را به آن‌ها داد، اما اکنون تعداد زیادی از خریداران خودروهای طرح اتو خدمت سایپا همچنان در انتظار دعوتنامه ماشین ثبت نامی خود هستند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، چند سال پیش شرکت سایپا برای اولین بار در کشور طرحی را با نام اتو خدمت اجرا کرد و خودروهای زیادی را به فروش رساند. در مهرماه ۱۳۹۴، مدیر بازاریابی و فروش گروه سایپا گفت این طرح با هدف کمک به اقتصاد خانواده‌ها اجرا شده و مورد استقبال مشتریان قرار گرفته است. در طرح اتو خدمت سایپا ، مشتریان پس از انتخاب محصول و زمان تحویل، بر اساس قرارداد منعقد شده از زمان پرداخت وجه تا زمان تحویل خودرو، مبلغی را به صورت ماهانه دریافت می‌کنند. این هدیه ویژه در زمان تحویل به حساب بانکی اعلامی مشتری واریز می‌شود.

طرح اتو خدمت سایپا

رضا تقوی در آن زمان گفته بود برنامه‌ریزی کرده‌ایم در این طرح حدود ۱۵ هزار خودرو را به فروش برسانیم. وی همچنین تاکید کرد که قیمت فروش محصولات در این طرح، قطعی است و شامل افزایش قیمت در زمان تحویل نخواهد شد. همچنین اگر مشتری از طرح مذکور انصراف دهد، اصل مبلغ به وی عودت داده می‌شود و سود ماهانه که همان هزینه سفر است هم واریز خواهد شد.

ضررهای میلیاردی طرح اتو خدمت سایپا

طرح اتو خدمت سایپا در زمان مدیریت مهدی جمالی در این گروه خودروسازی اجرا شد. مهدی جمالی با اجرای این طرح میلیاردها تومان به این شرکت خودروسازی ضرر تحمیل کرد و تعهدهای زیادی را روی دست سایپا گذاشت. وی با اجرای روش به اصطلاح نوین اتو خدمت می‌خواست نقدینگی سایپا را افزایش دهد و البته موفق هم شد، اما میلیاردها تومان تعهد برای این شرکت به وجود آمد. در این طرح، مشتریان می‌توانستند به خاطر پولی که برای پیش خرید خودرو به سایپا می‌دادند تا ۳۰ درصد سود بگیرند و حتی این امکان را داشتند که با وجود دریافت سود، از دریافت خودرو ثبت نامی انصراف دهند.

طرح اتو خدمت سایپا

گفته شد شرکت سایپا تا ماهی ۸۰ میلیارد تومان بابت این طرح به مشتریان سود می‌داد. این مسئله باعث شد بسیاری از کارشناسان حوزه خودرو به سایپا انتقاد کنند. آن‌ها بر این باور بودند که سایپا با اجرای این طرح عملا به یک بانک تبدیل شده و با پرداخت سود‌های بالا، در نظام پولی و بانکی کشور نیز اختلال ایجاد کرده است. به این ترتیب سایپا ماند و کلی تعهد باقی مانده که باید به آن عمل می‌کرد، اما توانایی‌اش را نداشت.

بلاتکلیفی خریداران خودروهای اتو خدمت

در حال حاضر بسیاری از خریداران خودروهای طرح اتو خدمت سایپا بلاتکلیف هستند و اعتراض‌های آن‌ها نیز به نتیجه‌ای نرسیده است. یکی از خریداران خودرو در قالب این طرح می‌گوید دو سال پیش از شرکت سایپا در قالب طرح اتو خدمت، خودرویی را ثبت نام کرده، اما الان که برای پیگیری خودروی ثبت نامی و تکمیل وجه خودرو اقدام می‌کند، می‌گویند به این طرح ماشین نمی‌دهیم و هیچ‌یک از مسئولان نیز پاسخگو نیستند.

به تازگی نیز نشستی با حضور نماینده ویژه مدیرعامل سایپا و مشتریان طرح اتوخدمت برگزار شد و عبدالله بابایی مشکلات این دسته از مشتریان را بررسی کرد. بابایی به عنوان نماینده ویژه مدیرعامل سایپا در این جلسه اظهار کرد:

به زودی شاهد افزایش تولید در شرکت‌های مختلف گروه خودروسازی سایپا خواهیم بود و مطمئن باشید با افزایش تولید و تنوع محصول، ارزش سهام شرکت‌های گروه متحول می‌شود. اکنون قیمت‌های سهام سایپا و پارس خودرو واقعی نیست و به زودی با افزایش تولید شاهد رشد سهام این خودروسازان خواهیم بود.

وی از برنامه‌ریزی برای حل مشکلات مشتریان طرح اتو خدمت سایپا خبر داد و گفت خودروهای درخواستی مشتریان طرح اتو خدمت با چندین روش تحویل و مابقی در فواصل مختلف با توجه به برنامه تولید، اولویت‌بندی و تخصیص داده خواهند شد. بابایی در پایان خاطرنشان کرد تمام مشتریان شرکت ولی‌نعمت ما هستند و ما وظیفه داریم با نهایت احترام، مشکلات آن‌ها را بررسی و حل کنیم. نماینده ویژه مدیرعامل سایپا همچنین مشتریان اتو خدمتی را پرچمداران سایپا خطاب کرد.

امیدواریم مسئولان شرکت سایپا هرچه زودتر تکلیف مشتریانی که در این طرح ثبت نام کرده‌اند را مشخص کند و خودروهای ثبت نامی را به دست خریداران برساند. در صورتی که شما هم در طرح اتو خدمت ثبت نام کرده‌اید می‌توانید در بخش نظرات، مشکل خود را با ما در میان بگذارید.

 

منبع
گجت نیوز

همچنین بخوانید

یک دیدگاه

  1. ممنون از گذارشتون بنده نیز در سال نود وپنج در طرح اتو خدمت خودرو ثبت نام کردهم که سایپا به بهانه اینکهشما در سال نود هفت خودرو ثبت نام کردهاید به من ماشین نداده طبقبخشنامه ای که به تازگی سایپا داده به ما خودرو نمیدن لطفا پیگیری کنید چرا بعد ار یک سال از مو عد تحویل چرا خودرو نمیدن

دکمه بازگشت به بالا