بورسبورس اوراق

گروه استخراج کانه‌های فلزی پیشرو در بازار

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز شنبه ۱۳ بهمن ماه رقم ۱۵۹ هزار و ۸۵۵ واحد را نشان داد و شاخص کل هم ‌وزن نیز عدد ۲۹ هزار و ۷۹۰ واحد را به نمایش گذاشت. امروز همچنین شاخص کل فرابورس با کاهش ۸ واحدی روی یک هزار و ۹۴۰ واحد ایستاد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، با دست به دست شدن یک میلیارد و ۶۲۳ میلیون  سهم  و اوراق مالی در ۲۱۰ هزار و ۹۸۸ نوبت داد و ستد بود، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران به بیش از ۴۰۴ میلیارد تومان رسید.

امروز فولاد خوزستان با ۶۹ واحد، خدمات انفورماتیک با ۴۶ واحد و پتروشیمی جم با ۴۵ واحد افزایش بیشترین تأثیر مثبت و در مقابل، بانک صادرات با ۷۴ واحد، فولاد مبارکه با ۵۵ واحد و گروه مپنا با ۵۳ واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را در روند حرکتی شاخص ثبت کردند.

طی معاملات امروز امور رفاهی کارگزاران پارس، گروه صنعتی قطعات اتومبیل ایران، حمل و نقل بین‌المللی خلیج‌فارس، بازرگانی و تولیدی مرجان کار، ‌نئوپان ۲۲ بهمن، گروه صنایع غذایی مینوشرق، معدنی کیمیای زنجان گستران، تولید مواد اولیه الیاف مصنوعی، گروه صنایع کاغذ پارس، بانک سینا، از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های گاز لوله، سرمایه‌گذاری ملت، صنایع غذایی مینوشرق، شیر پاستوریزه پگاه خراسان، سرمایه‌گذاری توسعه گوهران امید متوقف شدند.

در معاملات امروز گروه خودرو و ساخت قطعات با کاهش قیمت مواجه شد. در آن سو قیمت سهام گروه استخراج کانه‌های فلزی صعودی بود و این سهم‌ها به رشد شاخص‌های بازار کمک کردند.  نیمی از سهم‌ها در گروه فلزات اساسی نیز با افزایش قیمت مواجه شدند و نیم دیگر این گروه کاهش نماگر بازار را به همراه داشتند.

 

منبع
SENA

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا