بورسبورس اوراق

«فاراک» در تلاش سودسازی

شرکت ماشین سازی اراک در تلاش است از زیان خارج شود و در این راستا طرح های توسعه ای فراوانی را در برنامه کاری خود قرارداده است تا بتواند به سوددهی برسد.

 

ببه گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از سنا، شرک ماشین سازی اراک در صورت های مالی ۳ماهه منتهی به ۳۰آذر۱۳۹۷، با سرمایه ۶هزار و ۲۸۶میلیارد ریالی برای هرسهم ۹ریال زیان اعلام کرد.

سود عملیاتی این شرکت با افت ۴۹درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته مبلغ ۱۹میلیارد و ۱۱۸میلیون ریال و سود خالص را با افت ۲۳درصدی مبلغ ۵۹میلیارد و ۵۴۲میلیون ریال اعلام شد.

«فاراک» در این گزارش از اجرای ۱۰طرح در شرکت خبر داد. این شرکت قصد دارد پرس۱۶۰۰ سالن آهنگری گروه متالورژی را بازسازی و نوسازی کند که در این دوره مالی ۵درصد پیشرفت داشته و پیش بینی شده تا ۳شهریور۱۳۹۹ به بهره برداری می رسد.

پروژه بعدی این شرکت کوره های المنتی گروه متالورژی (۲دستگاه) است که قرار است کوره های المنتی تکمیل و راه اندازی شود اما به علت مشکلات نقدینگی و عدم تخصیص اعتبار به کندی پیش می رود. دو دستگاه کوره خریداری و نصب شده ولی به علت عدم برق رسانی به دو دستگاه فوق راه اندازی و تحویل نشده است. در صورت راه اندازی کوره های المنتی و وان آبکاری امکان اخذ سفارشات با ارزش افزوده بالاتری از طریق گروه های متالورژی و ماشین میسر خواهد شد. در این دوره ۸۵درصد از پروژه تکمیل شده و پیش بینی شده در ۳۱شهریور۱۳۹۸ به بهره برداری برسد.

پروژه دیگر «فاراک» وان آبکاری برای انجام عملیات کوئیج در کارگاه های گروه متالورژی است. علاوه بر این قرار است پروژه غبارگیری کوره های LF و کوره های F۲ گروه متالورژی با پیشرفت ۸۵درصدی در ۳۱شهریور۱۳۹۹ به اتمام برسد.

از دیگر پروژه های این شرکت می توان به سیستم گرمایش تابشی کارگاه ها، دستگاه بورینگ (فالتون) برای انجام ماشین کاری قطعات بزرگ در کارگاه های گروه ماشین، سالن رنگ برای کارگاه های گروه های تولیدی، خرید دستگاه های Cloding وجوشکاری لایه ای برای گروه های تولیدی ماشین و ساخت و خرید دستگاه عدسی زن قطر ۱۰ متر ضخامت بالا (۴۵mm) اشاره کرد.

همچنین برای خرید تجهیزات مربوط به ساخت توربین های بادی در شرکت ۴۵۰میلیون ریال قطر برآورد هزینه شده است که با خرید این تجهیزات و استفاده از امکانات موجود در گروه ساخت و تجهیزات شرایط برای راه اندازی خط تولید توربین های بادی در شرکت میسر خواهد بود و برای آن گروه بطور مرتب به شکل سری این محصول سفارش گذاری خواهد شد.

از سوی دیگر هیات مدیره «فاراک» برنامه هایی را در دستور کار قرار داده است که مختصرا به شرح زیر اسـت:

الف – زباله سوز

ب – طرح همکاری با شرکت آلمانی NEUERO

پ – شیرهای توپکی (BALL VALVE )

ت – دیگ بخار ۱۲۰ هزار پوند بر ساعت

ج – آب شیرین کن

چ – انعقاد قرارداد دریافت منوگرام API ۶A جهت شیرآلات و تجهیزات سرچاهی گروه ماشین و مونتاژ با یک شرکت آلمانی به منظور صادرات محصولات فوق

ح –تصفیه فاضلابهای شهری و صنعتی

د – قرارداد و تفاهم نامه با شرکتهای اروپایی

ذ – قرارداد پژوهشی طرح ساخت بوژی پرسرعت ۲۰۰ کیلومتر مسافربری

ر – اجرای پروژه ها بصورت EPC

ز – اجرای پروژه ها بصورت EPCF

و – طـرح تولیـد پمپ هـای ویـژه نفـت و گـاز

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا