امور زیربناییبانکراه و ساختمان

آخرین خبرها از پرداخت وام جعاله ۲۰میلیون تومانی تسهیلات مسکن

رحیمی‌انارکی گفت: هنوز تصمیمی درباره تمهید تسهیلات ۲۰ میلیون تومانی وام جعاله در سال ۹۸ گرفته نشده و تا پایان سال تمدید آن مشخص می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، ابوالحسن رحیمی‌انارکی مدیرعامل بانک مسکن در جمع خبرنگاران با بیان اینکه هم اکنون منابع اقساط وصولی مسکن مهر برای صندوق پس‌انداز مسکن یکم استفاده می‌شود، گفت:‌ تا سال ۱۴۰۱ منابع مصرفی اقساط وصولی مسکن مهر پیش‌بینی شده و ما منابع مالی از محل بازگشت این اقساط در اختیار نداریم.

وی با بیان اینکه درباره طرح پرداخت تسهیلات بازنشستگان از محل اقساط وصولی مسکن مهر تا به امروز با بانک مسکن صحبتی نشده است، گفت: در صورتیکه این طرح رأی بیاورد باید محل تأمین منابع تغییر کند و منابع دیگری برای این تسهیلات در نظر گرفته شود.

مدیرعامل بانک مسکن تصریح کرد: بانک مسکن تمایل دارد به بازنشستگان تسهیلاتی ارائه کند، اما باید منابع آن از قبل در نظر گرفته شود و بررسی‌های بیشتری برای این طرح صورت گیرد.

رحیمی‌انارکی درباره تمهید تسهیلات ۲۰ میلیون تومانی وام جعاله در سال ۹۸، گفت: هنوز تصمیمی برای این طرح گرفته نشده و در پایان سال تمدید آن مشخص می‌شود، اما بانک مسکن تا جایی امکان داشته باشد، راه‌های تأمین مالی تسهیلات مسکن را محدود نمی‌کند و تمدید این وام جزء سیاست‌های اعتباری سال ۹۸ است که تا ماه آینده مشخص می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا سود اوراق حق تقدم مسکن به ۱۶ ونیم درصد کاهش می‌یابد یا خیر، گفت: برای بافت‌های فرسوده سود اوراق را به ۱۶ ونیم درصد کاهش دادیم، اما با توجه به تغییری که در نرخ‌ سودها رخ داده، امکان کاهش نرخ سود فراهم نشده است.

مدیرعامل بانک مسکن تصریح کرد: با توجه به قیمت تمام شده منابع باید منتظر اتفاقات آینده در این حوزه باشیم.

منبع
باشگاه خبرنگاران جوان

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا