ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

وجود ۵۶ میلیون کاربر اینترنت در ایران

یک پژوهشگر ارشد فضای مجازی از وجود ۵۶ میلیون کاربر اینترنت در کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  سیدعلیرضا آل داوود در برنامه «اقتصاد مجازی» رادیو اقتصاد افزود: ایران از این حیث در رتبه هفدهم جهان قراردارد.

وی همچنین اظهارداشت: کیفیت اینترنت ایران برخلاف تمامی تبلیغات های منفی نسبت به برخی از کشورها از وضعیت خوبی برخوردار است.

این پژوهشگر ارشد فضای مجازی گفت: جالب اینکه حتی به لحاظ آزادی اینترنت ایران از بسیاری کشورهای اروپایی آزاد تر است.

وی ضمن اشاره به وجود ۷۴ میلیون تلفن همراه هوشمند در کشور افزود: ایران از این حیث نیز رتبه بیستم جهان را به خود اختصاص داده است.

آل داوود تصریح کرد: جمهوری اسلامی در زمینه تولیدات فناوری نانو ششمین کشور پیشرو در زمینه تولیدات نانو، در حوزه فناوری فضایی دهمین کشور از نظر طراحی، ساخت و پرتاب ماهواره، جزء ۹ کشور دارنده چرخه کامل سوخت هسته ای و سیزدهمین کشور دارای توانایی غنی سازی اورانیوم، در بحث سلول های بنیادی کشور دوم پس از آمریکا واز لحاظ تولیدات زیست فناوری رتبه سیزدهم جهان و رتبه نخست منطقه را دارد.

مدیرکل توسعه و کاربرد فناوری اطلاعات وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز در این برنامه گفت: فناوری اطلاعات مبحث نوپا در کشور است.

فرزاد اسماعیل زاده افزود: خوشبختانه طی سال های اخیر فعالیت های گسترده ای راجع به فناوری اطلاعات بالاخص نرم افزاری در مملکت انجام شده است.

وی اظهارداشت: ایران در بحث سخت افزاری شاید قدری عقب تر باشد ولی به لحاظ نرم افزاری امروز در حوزه آی تی حرف زیادی برای گفتن دارد.

مدیرکل توسعه و کاربرد فناوری اطلاعات وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: شرکت های داخلی در شرایط حاضر از توانایی و تخصص های خاصی به لحاظ تولید انواع و اقسام نرم افزار برخوردارند.

وی افزود: جوانان نخبه و کار آمد ایرانی در تولید نرم افزار پیشقدم و محصولات بسیار عالی به ویژه در حوزه های تخصصی تولید می کنند.

اسماعیل زاده تصریح کرد: وزارت صنعت از سال ۱۳۸۰ به واحدهای صنعتی پروانه بهره برداری اعطا می کند.

وی گفت: تلاش وزارتخانه مزبور طی دهه اخیر این بوده که شرکت های نرم افزاری را جزء واحدهای صنعتی تلقی کند که خوشبختانه تا حدودی هم موفق به انجام این کار شده است.

مدیرکل توسعه و کاربرد فناوری اطلاعات وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: شرکت های نرم افزاری امروز وقتی به یک بلوغ خاصی می رسند می توانند از وزارت صنعت پروانه بهره برداری دریافت کنند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا