بانکبورسبورس اوراق

بانک تجارت خوشبین به افزایش سرمایه/ معاملات امروز «وتجارت» قربانی شایعات بی اساس شد

«وتجارت» که در روز جاری به دلیل افزایش شایعات در خصوص منتفی شدن افزایش سرمایه بانک تجارت تا آخر سال جاری و موکول شدن آن به سال آینده با کاهش قیمت در بازار سهام مواجه شده است، به ارائه شفاف سازی و رد شایعات عنوان شده در این خصوص پرداخت

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، صبح امروز شنیده شدن شایعاتی در خصوص ناتوانی بانک تجارت در انجام افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها تا پایان سال جاری و موکول شدن آن به سال بعد، سبب شد تا ترس معامله‌گران نسبت به آینده معاملات نماد این بانک در بورس افزایش یابد. این عدم اطمینان که خود را در قابل کاهش قیمت سهام «وتجارت» در تابلوی بورس تهران نشان داد، باعث شد تا قیمت نماد یاد شده طی روز جاری، در دقایقی تا کف قیمت مجاز یعنی ۱۶۴ تومان نیز کاهش یابد.

همین رویداد نیز باعث شد تا امروز «وتجارت» با ارائه اطلاعاتی در تارنمای کدال شایعات یاد شده را تکذیب کرده و ضمن ارائه نامه‌ای به اداره ناشران بورسی سازمان بورس اوراق بهادار، به ارائه توضیحات در این خصوص بپردازد. بر این اساس «وتجارت» اعلام کرده است که به استناد ماده ۲ مکرر ۳ دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت های ثبت شده نزد سازمان در خصوص شایعه منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر انتشار برخی اخبار غیر موثق درخصوص عملیات تسعیر ارز، این بانک تمامی شایعات عنوان شده در خصوص منتفی بودن تسعیر دارایی ارزی را تکذیب می‌کند و این مسئله ار در مدت باقیمانده سال ۹۷ با جدیت پیگیری خواهد کرد. «وتجارت» همچنین عنوان کرده است که برنامه افزایش سرمایه بانک از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌های ثابت و سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت در حال رسیدگی توسط بازرس قانونی بانک است، از این رو انتظار می‌رود تا با پیگیری‌های انجام شده از سوی این بانک افزایش سرمایه مذبور تا پایان سال جاری اعمال شود.

همچنین بخوانید

شایعات یاد شده در خصوص منتفی بود افزایش سرمایه «وتجارت» در حالی منتشر می‌شود که نماد معاملاتی بانک یاد شده در ماه‌های اخیر به مدد افزایش خوشبینی‌ها در خصوص افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی و خروج این بانک از شمولیت ماده ۱۴۱ قانون تجارت، رشد قیمتی چشمگیری را در بازار سهام تجربه کرده است.

گفتنی است، این شایعات در حالی با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال داغ‌تر و داغ‌تر می‌شوند که «وتجارت» چندی پیش با انتشار اطلاعیه‌ای بر روی سایت کدال از قصد خود برای اعمال افزایش سرمایه ۴۵۸ درصدی از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها خبر داده بود.

 

 

منبع
اقتصاد آنلاین - محمد امین خدابخش

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا