بانکبانک و بیمهصوت

بانک مرکزی امروز مسئولیت سنگینی بر دوش دارد

سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران گفت: بانک مرکزی امروز مسئولیت سنگینی به خصوص در بحث مدیریت منابع ارزی در کشور بر عهده دارد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  محمدرضا مودودی در برنامه «روی خط اقتصاد» رادیو اقتصاد افزود: این نهاد بایستی مدیریت منابع ارزی را به گونه ای انجام دهد که نیاز داخلی به خصوص برای خطوط تولید، تجهیزات و قطعات مورد نیاز و همینطور اقلام ضروری و اساسی کشور از محل ارزی تامین شود که گران نباشد تا مصرف کنندگان نهایی بتواند به خوبی از این منابع برخوردار باشند.

وی همچنین اظهارداشت: صادرکنندگان از طرف دیگر علاقه مند هستند ارزی که می خواهند به کشور برگردانند با نرخ آزاد و گران تر باشد.

سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران گفت: واقعیت قضیه اینکه با چنین رویکردی در بلند مدت و در چرخه کلان محصول نهایی گران¬تر از تولید و این در فرآیند صادرات نیز تاثیر منفی خواهد گذاشت.

وی در ادامه افزود: تقاضای بخش خصوصی در شرایط فعلی اینست که اجازه داشته باشد با ارز خود، به هر شکلی که بخواهد تجارت وارز مورد نیاز خودرا به هر روش و قیمتی که تمایل داشته باشد خریداری کند.

مودودی اظهارداشت: حفظ اشتغال و تولید از نکات بسیار واجد اهمیت کشور در شرایط فعلی است بنابراین تمام تلاش ها بر اینکه به موقع نیازهای واحدها تامین تا چرخ تولید از حرکت بازنایستد.

وی به رادیو اقتصاد گفت: بطورکلی هم بخش دولتی و هم بخش خصوصی هر دو موافق بازگشت ارز حاصل از صادرات به کشور هستند و شکی در این قضیه نیست چرا که اگر ارز به چرخه اقتصاد برنگردد دیگر صادرات نیست بلکه خروج سرمایه از مملکت است.

سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران افزود: بازگشت ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصاد کشور یک اصل مهم و اساسی است که باید همواره مورد توجه باشد.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا