بانکبانک و بیمه

تفاهم‌نامه احراز هویت الکترونیکی مشتریان، بین بانک ایران زمین و بانک آینده امضا شد

 

در دومین روز از هشتمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت، تفاهم‌نامه‌ای در بستر شاکیلید با موضوع احراز هویت دیجیتالی مشتریان مبتنی بر فناوری بلاکچین بین بانک ایران زمین و بانک آینده منعقد شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی از روابط عمومی بانک ایران زمین، این قرارداد بین بانک ایران زمین و بانک آینده با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان امضا شد.

فرهاد اینالوئی، معاون فناوری و اطلاعات بانک ایران زمین، پس از امضاء تفاهم‌نامه گفت: «این قرارداد بر مبنای ارائه محصولی بر اساس بلاکچین و نیاز بانک‌ها در راستای احراز هویت الکترونیکی است که یکی از اقدامات بسیار مهم خدمات الکترونیکی در مسیر توسعه بانکداری دیجیتالی و رضایتمندی مشتریان است.»

او افزود: «در صورت اجرایی شدن قرارداد ما می‌توانیم با همکاری سایر بانک‌ها، مشتری‌های بانک را احراز هویت کنیم و این دقیقا در راستای توسعه‌ی بانکداری دیجیتال و ارائه سرویس‌های ارزش‌افزوده فناوری بلاکچین است.»

هسته اصلی سامانه کیلید، امضای دیجیتال است؛ در واقع سامانه کیلید ابزاری برای شناسایی مشتری و سپس امضای دیجیتال است و از تلفن همراه به عنوان توکن استفاده می‌کند.

همچنین علی حاجی‌زاده مقدم، مدیرعامل آدانیک درباره تعداد بانک‌هایی که شاکیلید و همین‌طور محصول کیلید در آنها راه‌اندازی شده است، گفت: «شاکیلید در مرحله پایلوت خود در دو بانک راه‌اندازی شد و در حال مذاکره با بانک‌های دیگر نیز هستیم. محصول کیلید نیز در بانک‌های آینده، شهر، پارسیان و در حد پایلوت در بانک ایران‌زمین راه‌اندازی شده است.»

او در ادامه گفت: «از مزیت‌های شاکیلید می‌توان به خدمت‌دهی ساده و احراز هویت با کیفیت بالا و کاهش اتلاف وقت اشاره کرد و همچنین بانک‌های زیادی می‌توانند در این شبکه فعالیت کنند و از طریق این پلتفرم به هم متصل شوند. این شبکه توسعه‌پذیر است و می‌تواند به شبکه‌های بانکی در سراسر جهان نیز وصل شود و تعاملاتی داشته باشند. این شبکه محدود به احراز هویت نیست و امضای دیجیتال انواع اسناد و قراردادها در آن امکان‌پذیر است.»

 

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا