بورسبورس اوراق

رشد حجم و ارزش با اهرم بزرگان بورسی

در رود معاملات امروز بورس تهران ثبت شد:

 

نگرش منطقی و توجه به عوامل بنیادی در روند معاملات امروز بورس تهران باعث شد تا شاخص کل در مسیر رشد قرار بگیرد. از سویی موج تقاضا در گروه های بزرگ بورسی مسبب اصلی رشد حجم و ارزش معاملات نسبت به روز قبل شد.

 

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از سنا، گردش نگاه سهامداران به سمت صفوف تقاضا باعث شد بورس تهران امروز بر مدار مثبت حرکت کند. بر همین اساس نماگر اصلی این بازار با رشد حدود ۷۰۰ واحدی همراه شد و کانال ۱۵۸ هزار واحد را بازپس گرفت. در همین راستا، دیگر شاخص های بورسی نیز امروز سبزپوش شدند و شاخص هم وزن با رشد ۱۳۲ واحدی به رقم ۲۹ هزار و ۴۳۷ هزار واحد ارتقا یافت.

در جریان معاملات امروز، بار دیگر رونق کالا محورها چشم نوازی می کرد به طوری که بیشترین اثر را بر رشد شاخص کل نماد “فولاد” به جای گذاشت. بعد از آن نمادهای “شبندر” ،”پارسان” و “بفجر” اهرم رشد شاخص کل بودند.

شواهد حاکی از آن است که در معاملات امروز بورس تهران، سهامداران با تکیه بر عوامل بنیادی به داد و ستد سهام پرداخته اند. پیش تر نیز اشاره شده بود که زیرساخت های بنیادی شرکت ها در گزارش های ۹ ماهه به خوبی قابل رصد است و سهامداران می توانند این گزارش ها را سیگنال محکمی برای چینش پرتفوی خود در نظر بگیرند. حال، با توجه به اینکه بازار شاهد انتشار کارنامه مطلوب ۹ ماهه بسیاری از شرکت های بورسی بوده است، انتظار می رود در روزهای آتی شاهد تجمع بازیگران بورسی در سمت تقاضا باشیم.

در جریان معاملات امروز بورس تهران ارزش و حجم معاملات نسبت به روز قبل رشد داشتند. به این ترتیب ارزش معاملات در حالی به رقم ۶۰۰ میلیارد تومان رسید که نسبت به روز یکشنبه ۲۶ درصد رشد داشت. حجم معاملات نیز رقم ۲ میلیارد و ۳۳۰ میلیون سهم ثبت شد که این مولفه نیز ۳۶ درصد نسبت به مدت مزبور ارتقا یافت.

با وجود رشد تمامی مولفه های بورسی، بار دیگر امروز تالار شیشه ای شاهد حمایت حقوقی ها از صفوف معاملاتی بود. خالص تغییر مالکیت بورس تهران در حالی به رقم ۲۰ میلیارد تومان رسید که داد و ستد سهام از سمت حقیقی به حقوقی انجام گرفت.

از میان گروه های بورسی بانک ها مجددا مورد حمایت ویژه حقوقی ها قرار گرفتند و دستگاه های برقی و کانه های فلزی در رده های بعدی قرار داشتند. اما در بحث نمادهای پربازدید امروز بزرگان بورسی بیشترین صف ها را از نماد “یترانس” جمع آوری کردند و بعد از آن کشش این گروه به سمت نماد شرکت بانک تجارت بیشتر بود.

در میان حقیقی ها صنعت اطلاعات و ارتباطات بیشترین تقاضا را داشت و بعد از آن فلزات اساسی و محصولات فلزی بیشترین تقاضا را به ثبت رساندند. حقیقی ها امروز عمده خرید خود را در نماد “شیران” به ثبت رساندند. “بفجر” دومین نماد پرتقاضای این گروه از بورس بازان بود.

بانک ها بار دیگر برترین گروه بورسی بودند. ارزش معاملات این گروه امروز به حدود ۶۰ میلیارد تومان رسید. سیمانی ها امروز دومین گروه برتر بورس بودند و ارزش معاملات آن ها نیز حدود ۳۶ میلیارد تومان به ثبت رسید.

از میان ۳۸ صنعت فعال در بورس تهران امروز ۲۶ صنعت رشد قیمتی داشتند. سایر معادن امروز بیشترین رشد قیمتی را داشت و تامین آّب،برق و گاز دومین گروه بود.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا