امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

دلالان دام عشایر را خریداری و آن را قاچاق می‌کنند

رئیس سازمان امور عشایر با بیان اینکه دلالان، دام عشایر را خریداری و آن را قاچاق می‌کنند، گفت: قاچاق دام تنها دلیل گرانی گوشت نیست.

به گزارش آرمان اقتصادی، کرمعلی قندالی در نشستی خبری که به مناسبت دهه فجر برگزار شده بود، با بیان اینکه عمده قاچاق دام از کشور به کشورهای حاشیه خلیج‌فارس انجام می‌شود، گفت: قاچاق دام تنها دلیل گرانی گوشت در کشور نیست.

وی اضافه کرد: سال ۹۸، سال سرشماری عشایر کوچنده است و آمار دقیق دام در آن زمان مشخص خواهد شد.

رئیس سازمان امور عشایر کشور با بیان اینکه عشایر قاچاق نمی‌کنند، گفت: دلالان با خریداری دام عشایر، اقدام به قاچاق دام آنها کرده‌اند ضمن اینکه میانگین قیمت دام زنده در کشور ۳۵ هزار تومان است اما بَرّه شیری به صورت توافقی بین طرفین معامله می‌شود.

قندالی در بخش دیگری از سخنان خود درباره خودکفایی در تولید گوشت اظهار داشت: ما ۷ طرح را در حوزه عشایری تعیین کردیم که جزو طرح‌های اقتصاد مقاومتی محسوب می‌شوند؛ اولویت نخست در این زمینه، زنجیره تولید گوشت قرمز است و ما می‌توانیم در بحث تولید گوشت خودکفا شویم.

وی با بیان اینکه واردات گوشت در کشور حدود ۱۲۰ هزار تن بوده است، افزود: در حالی‌ که سالانه بیش از یک میلیون تن نیاز به این محصول داریم و عمده آن در داخل تأمین می‌شود.

به گفته رئیس سازمان امور عشایر، طی سه سال اخیر ۲۴ هزار تن افزایش تولید گوشت قرمز داشته‌ایم.

ادامه دارد…

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا