ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

عربستان و امارات ارز دیجیتال خود را برای پرداخت های برون مرزی آزمایش می‌کنند

توسعه ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده توسط دولت‌ها امر جدیدی نیست و ونزوئلا با عرضه ارز Petro تلاش کرد تا از تحریم‌ها عبور کند. حالا به نظر می‌رسد که امارات متحده عربی و عربستان سعودی نیز به دنبال همین موضوع است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی ،دو کشور عربستان و امارات ارز دیجیتالی جدیدی را با همکاری یکدیگر توسعه داده‌اند تا از آن برای پرداخت های برون مرزی بین این دو کشور استفاده شود. طبق گزارش جدید این دو کشور عربی حاشیه‌ی خلیج فارس که روابط نزدیکی با یکدیگر دارند، به تازگی آزمایش ارز دیجیتالی خود را آغاز کرده‌اند. این طرح آزمایشی در واقع به آنها کمک خواهد کرد تا متوجه شوند آیا فناوری بلاک چین می‌تواند به طور عملی پرداخت های برون مرزی روان با هزینه‌های جانبی کمتر را امکان‌پذیر کند یا خیر. همچنین آنها در این طرح خواهند فهمید که یک ارز رمزنگاری شده توسعه یافته توسط دولت چگونه بر روی سیاست‌های مالی و پولی داخلی تاثیرگذار خواهد بود.

عربستان و امارات ارز دیجیتال خود را برای پرداخت های برون مرزی آزمایش می‌کنند

همچنین بخوانید

ارز دیجیتال امارات و عربستان تنها مختص بانک‌هاست

امارات و عربستان سعودی این پروژه را به عنوان بخشی از طرح هفت بخشی تحکیم روابط بین دو کشور معرفی کرده‌اند. سکه های مجازی Saudi-Emirati به طور ویژه و مخصوص تنها برای پرداخت های برون مرزی بین بانک های مرکزی و محلی طراحی شده‌اند و هنوز مشخص نیست که آیا در نهایت این ارزها برای خرید و فروش در بازار توسط کاربران عمومی نیز عرضه خواهند شد یا خیر. در زیر بیانیه رسمی دو کشور درباره‌ی این ارز جدید را مشاهده می‌کنید:

ارز دیجیتالی برون مرزی به طور اختصاصی برای بانک‌ها و در یک فاز آزمایشی با هدف درک بهتر از به‌کارگیری فناوری بلاک چین و پرداخت های برون مرزی به کار خواهد رفت. این ارز مجازی بر روی یک دیتابیسِ به اشتراک گذاشته شده بین بانک‌های مرکزی و بانک‌های شرکت‌کننده از هر دو طرف متکی خواهد بود. این طرح به منظور تضمین اهداف خریداران، تنظیم استانداردهای فناوری و ارزیابی ریسک‌های امنیت اطلاعات انجام می‌گیرد، همچنین این پروژه تاثیر یک ارز مرکزی بر روی سیاست‌های پولی و مالی را مشخص خواهد کرد.

با توجه به این اقدام دو کشور در آینده ممکن است که لیست کشورهایی که دارای ارز دیجیتال توسعه یافته توسط دولت های مرکزی‌شان هستند افزایش یابد. بعد از اینکه ونزوئلا در سال ۲۰۱۷ ارز پترو را معرفی کرد، روسیه نیز اعلام کرد که بانک مرکزی این کشور برنامه‌هایی برای مذاکره با برزیل، چین، هند و کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا (EEU) درباره امکان ساخت یک ارز دیجیتالی رمزنگاری شده در میان تمام این ملت‌ها خواهد داشت.

 

منبع
گجت نیوز

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا