صنعت، معدن، تجارت

تامین ۸۰ درصدی نیاز ارزی واردات از صادرات

رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی و عضو کمیسیون صادرات اتاق ایران گفت: صادرات کالاهای غیر نفتی امروز ۸۰ درصد ارز مورد نیاز واردات کشور را پوشش می دهد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  صدرالدین نیاورانی در برنامه « راه ابریشم » رادیو اقتصاد ضمن تبریک دهه مبارک فجر افزود: اگر حمایت واقعی از بخش صادرات در کشور صورت گیرد می توان صددرصد ارز مورد نیاز واردات را از این طریق تامین کرد.

وی در ادامه اظهارداشت: محصولات صادراتی ایران در دوران قبل از انقلاب بیشتر مربوط به پسته، زعفران، زیره، صنایع دستی، فرش و مواردی از این دست بود تا کالاهای صنعتی !.

همچنین بخوانید

رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی و عضو کمیسیون صادرات اتاق ایران گفت: خوشبختانه به برکت انقلاب اسلامی و تلاش های صورت گرفته صادرات کشور امروز در بخش های مختلف از قبیل صنعتی، معدنی، کشاورزی و غیره رو به رشد است.

وی همچنین رشد صنعت بسته بندی کشور را طی این سال ها مثبت و رو به جلو ارزیابی کرد و افزود: بسیاری از محصولات کشاورزی از قبیل زعفران، پسته و غیره امروز با بسته بندی های شکیل و به نام ایران در بازارهای جهانی عرضه می شوددر حالیکه در گذشته بیشتر بصورت فله و بدون نام و نشان بوده است.

نیاورانی شناسنامه دار کردن فرش ایرانی را یک اقدام مبارک در این سال ها دانست و اظهارداشت: خوشبختانه با این اقدام فرش ایرانی ارزش افزوده و بازار فروش مناسب تری در سطح بازارهای جهانی پیدا کرده است.

وی ادامه داد: رشد صادراتی در کشور مرهون تولید محصولات با کیفیت بالا و رقابتی، بسته بندی مناسب، ایجاد خط سبز برای صادرات از طرف دولت، برداشتن پیمان ارزی، اعطای مشوق های صادراتی و بسیاری موارد دیگر بوده است.

رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی و عضو کمیسیون صادرات اتاق ایران گفت: جلوگیری از خام فروشی از رویکردهای مهم امروز کشور است.

وی افزود: متاسفانه در حال حاضر بسیاری از محصولات کشور بدون فرآوری روی ریل صادرات قرار می گیرد.

نیاورانی به رادیو اقتصاد اظهارداشت: ایران به دلیل چهار فصل بودن و امکان تولید محصولات متنوع کشاورزی می تواند در این حوزه ۱۰۰ درصد صادرات خود را افزایش دهد.

وی در ادامه خطاب به تمامی مردم ایران به خصوص نسل جوان جامعه گفت: آینده خیلی خوبی پیشروست و باید با دید روشن و باز به مسائل کشور نگاه کرد.

رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی و عضو کمیسیون صادرات اتاق ایران افزود: نسل جوان جامعه باید این امیدواری را داشته باشد که همیشه جای کار در کشور وجود دارد و با اتکال به خداوند متعال، عزم راسخ ،امید و نشاط وافر در مسیر رشد و بالندگی میهن اسلامی گام بردارند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا