امور زیربناییراه و ساختمان

آغاز عملیات اجرایی فاز اول پروژه ساخت آزادراه کرمانشاه – بیستون/ افزایش آزادراه‌ها تا ۱۰ هزار کیلومتر در برنامه است

وزیر راه و شهرسازی در حاشیه مراسم آغاز عملیات اجرایی فاز اول پروژه ساخت آزادراه کرمانشاه – بیستون در جمع خبرنگاران گفت: این آزادراه ویژگی‌هایی چون پیشرفته بودن، مسافت کوتاه‌تر، ایمنی و سرعت بالا را برای تردد مردم از کرمانشاه به حمیل ایجاد می‌کند به طوری که این مسیر به اندازه ۳۰ کیلومتر کوتاه‌تر خواهد شد .

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، فاز اول پروژه ساخت آزادراه کرمانشاه – بیستون با حضور وزیر راه و شهرسازی آغاز به کار کرد.

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در مراسم کلنگ‌زنی آزادراه در جمع خبرنگاران گفت: این آزادراه ویژگی‌هایی چون پیشرفته بودن، ایمنی بالا، سرعت بالاتر و مسافت کوتاه‌تر را برای تردد مردم از کرمانشاه به حمیل ایجاد می‌کند به طوری که این مسیر به اندازه ۳۰ کیلومتر کوتاه‌تر خواهد شد که هم به کاهش زمان سفر و صرفه‌جویی در مصرف سوخت منجر خواهد شد.

وی ادامه داد: این محور یکی از محورهای ترانزیتی است که تأثیر قابل ملاحظه‌ای در توسعه کریدور شرق به غرب خواهد داشت.

اسلامی با اشاره به توسعه کنارگذر شرقی کرمانشاه در این پروژه گفت: این اقدام به تسهیل تردد مردم کرمانشاه و افزایش رفاه و آسایش مردم کرمانشاه و مسافران منجر خواهد شد و همچنین کمک می‌کند که در آینده باقی مسیر سریعتر اجرا شود.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه با اشاره به توسعه مسیرهای آزادراهی و بزرگراهی پس از انقلاب اسلامی گفت: هرآنچه که در ایران آزادراه و بزرگراه داریم از برکت انقلاب اسلامی به وجود آمده است، پیش از انقلاب کمتر از ۲۰۰ کیلومتر آزادراه و بزرگراه در کشور وجود داشت امام اکنون به بیش از ۲ هزار کیلومتر افزایش پیدا کرده است.

اسلامی با اشاره به برنامه دولت برای توسعه مسیرهای آزادراهی و بزرگراهی گفت: برنامه ما این است که این مسیرها را از ۲۴۰۰ کیلومتر به ۱۰ هزار کیلومتر افزایش دهیم که این اتفاق در باقی‌مانده برنامه ۵ ساله ششم و برنامه ۵ ساله هفتم محقق خواهد شد. در این صورت کل شریان‌های آزادراهی کشور ساخته خواهد شد.

وی ادامه داد: در بحث بزرگراه‌ها تمرکز ما بر نقاط پرحادثه است. باید بتوانیم در مسیرهای دوخطه‌ای که تردد در آن‌ها بیش از ظرفیت جاده است باند دوم را ایجاد کنیم تا سفری ایمن برای مردم رقم بخورد.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا