بورسبورس اوراق

سود تلفیقی «سکرما» ۵۹۲ریال اعلام شد

در یکسال مالی گذشته؛

گروه صنایع سیمان کرمان در صورت های مالی تلفیقی ۱۲ماهه خود سود هر سهم را ۵۹۲ریال اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، گروه صنایع سیمان کرمان صورت های مالی تلفیقی ۱۲ماهه منتهی به ۳۰آذر۱۳۹۷ را اعلام کرد. در این گزارش سود تلفیقی هرسهم «سکرما» ۵۹۲ریال اعلام شد.

این شرکت توانست سود تلفیقی سال جاری خود را در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۷۲درصد افزایش دهد. سود عملیاتی شرکت نیز ۳۰۹میلیارد ریال و سود خالص ۵۸۶میلیارد ریال اعلام شد.

همچنین بخوانید

«سکرما» در صورت های مالی ۱۲ماهه شرکت اصلی نیز سود ۴۵۱ریالی برای هر سهم محقق ساخت. سود عملیاتی آن ۲۸۰میلیارد ریال و سود خالص ۴۴۷میلیارد ریال منتشر شده است.

شرکت سیمان کرمان در آینده در نظر دارد تبدیل به بزرگترین واحد تولیدی سیمان خاکستری و سیمان سفید در جنوب شرق کشور و بزرگترین تولید کننده آهک باشد. در همین زمینه اهداف کلان مدیریتی ذیل را در سرلوحه کار خود قرار داده است.

این شرکت قصد دارد ارزش افزوده سبد محصولات قابل عرضه را ارتقا دهد. همچنین مدیریت هزینه جهت دستیابی به حداقل قیمت تمام شده را اعمال کند. علاوه بر این تولید محصولات با توجه به درخواست مشتری را گسترش دهد تا بتواند سهم بازار داخلی را حفظ و توسعه صادرات را بررسی کند.

«سکرما» اعلام کرده است نرخ فروش محصولات طبق مفروضات اعلام شده هلدینگ برای سال مالی آینده ۲۰درصد افزایش قیمت نسبت به نرخ میانگین سال قبل در نظر گرفته است.

همچنین با توجه به قدیمی بودن ماشین آلات خطوط تولید هیات مدیره در نظر دارد پروژه بهینه سازی خط ۳ را در راستای افزایش ظرفیت تولید، کاهش هزینه ها و تولید محصولات با کیفیت بالاتر انجام و به بهره برداری برساند. در حال حاضر قرارداد مشاوره جهت پروژه مذکور منعقد شده است و به علت عدم انتخاب فروشنده ماشین آلات و تجهیزات خارجی و نهایی نشدن قرارداد، پیش بینی زمانبندی پرداخت ممکن نیست. بنابراین پس از انعقاد قرارداد و مشخص شدن تاریخ دقیق شروع پروژه و زمانبندی پرداختها، اثرات مالی پروژه بهینه سازی خط سه متعاقباً اعلام می شود.

 

منبع
SENA

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا