بین الملل

ترامپ با رییس فدرال رزرو پای میز مذاکره نشست

ترامپ با رییس فدرال‌رزرو و معاون او در کاخ سفید دیدار کرد تا در مورد مسائل اقتصادی گفتگو کنند.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، علی‌رغم انتقادات گذشته،  ترامپ و وزیر خزانه‌داری استیون منوچین با رییس فدرال‌رزرو، جرومی پاول و معاون او، ریچارد کلاریدا، برای صرف شام در کاخ سفید، دیدار کردند تا در مورد مسائل اقتصادی گفتگو کنند.

از زمانی که ترامپ پاول را نامزد ریاست فدرال‌رزرو کرد، تا کنون، این اولین دیداری است که بین این دو انجام می‌شود. این درحالی است که ترامپ ماه‌ها در حال انتقاد از پاول و فدرال‌رزرو بوده است.

این جلسه شام ۹۰ دقیقه به طول انجامید.

اکثر رییس‌جمهورها حداقل یک بار و یا بیشتر با رییس بانک مرکزی دیدار می‌کنند. اما با در نظر گرفتن انتقادات گذشته ترامپ، مشخص نیست که دیدار بعدی پاول و ترامپ، چه موقع خواهد بود. این دیدار به دعوت رسمی ترامپ انجام شد.

یک مقام ارشد دولتی انجام این دیدار را تایید کرد و گفت: دو طرف در یک جبهه قرار داشتند (تفاهم داشتند).

او گفت: هیچ خصومتی و جود نداشت. این بیشتر شبیه یک شام غیر رسمی بود تا یک دیدار رسمی دفتر رییس‌جمهور. دو طرف به خوبی به تبادل دیدگاه‌های خود پرداختند.

در بیانیه‌ای که پس از این دیدار از سوی فدرال‌رزرو منتشر شد، اعلام شده است که آن‌چه پاول به ترامپ گفته است با اظهارات او در کنفرانس خبری هفته گذشته، هم‌خوانی دارد. پاول در مورد انتظارات ترامپ در مورد سیاست‌گذاری مالی بحث نکرده است، اما تاکید کرده است که مسیر سیاست‌گذاری مالی کاملا به اطلاعات اقتصادی آینده و تفسیر آن برای چشم‌انداز اقتصادی، بستگی دارد.

ترامپ به شدت از افزایش نرخ بهره فدرال‌رزرو انتقاد کرده است و حتی در ماه اکتبر گفت فدرال‌رزرو از کنترل خارج شده است. فدرال‌رزرو هم در ماه ژانویه، حداقل فعلا، از سیاست افزایش نرخ بهره خود فاصله گرفت و سیاست‌گذاری مالی خود را به سوی وضعیت خنثی تغییر دارد.

ترامپ که در ماه نوامبر اعلام کرده بود حتی یک ذره هم از انتخاب پاول به عنوان رییس‌فدرال‌رزرو راضی نیست، پس از این تغییرات، هنوز در مورد سیاست مالی فدرال‌رزرو نظر نداده است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا