بورسبورس اوراق

تامین مالی باید از بازار پول به بازار سرمایه حرکت کند

وزیر اقتصاد:

وزیر اقتصاد اظهارداشت: دلیلی ندارد که کارشناسان بیرون از وزارتخانه نخواهند برای برون رفت از مشکلات مشارکت داشته باشند. برای این کار هسته های اندیشه ورزی شکل گرفت ولی ظرفیت این بخش نیز محدود است.

 

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از سنا، فرهاد دژپسند در نشست هم اندیشی با اقتصاددانان جوان گفت: وزارت اقتصاد از کارشناسان زیادی برخوردار است ولی نمی توان تنها به این بخش اکتفا کرد و باید از چشمه های جوشان اندیشه خارج از وزارتخانه نیز استفاده شود.

همچنین بخوانید

دژپسند با اشاره به کمک وزارت اقتصاد برای تشکل خانه اقتصاددانان جوان، بیان داشت: ما می خواهیم جریان فکری موجود را در یک ارتباط مستمر و دائمی داشته باشیم و این شبکه را سازماندهی کنیم که ارتباط غیرحضوری برقرار شود تا بتوان نظرات گروه های تخصصی را دریافت کرد.

وی ادامه داد: طرح دیگری نیز داریم که کمک شود کشور صاحب یک خانه اقتصاددانان شود. در این زمینه وزارتخانه برنامه ریزی کرده و پیش بینی ها در حال انجام است.

دژپسند خاطرنشان کرد: ما باید در اقتصادکلان ایده های نو داشته باشیم و نمی خواهیم تورم در وضعیت بدی بماند ولی به سرمایه گذاری در تولید نیز توجه داریم و آسیب تورمی در این بخش باید به حداقل برسد.

وزیر اقتصاد تصریح کرد: وزارتخانه متولی تنظیم سیاست های اقتصادی کشور است و در زمینه اشتغال نیز باید ورود کند و مدل هایی را برای ارائه تعریف کند.

دژپسند به موضوع تامین مالی اقتصاد اشاره کرد و افزود: باید روزی بشود که از نظام اقتصادی بانک پایه به سمت بازار سرمایه حرکت کنیم. به صورت کلی نیازمند مشارکت فکری گروه های متخصص هستیم‌

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا