امور زیربناییتعاون و اشتغال

افتتاح ۲۵۷طرح عمرانی و تعاونی با ۹۹۰۰ فرصت شغلی در دهه فجر

۲۵۷ طرح عمرانی و تعاونی در سراسر کشور با ظرفیت ایجاد ۹۹۰۰ فرصت شغلی با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از طریق ویدئو کنفرانس افتتاح شد.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی، مراسم افتتاح طرح های عمرانی و استانی تعاونی های سراسر کشور با حضور محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار و ۲۵۷ طرح عمرانی و استانی تعاونی های کشور از طریق ویدئو کنفرانس افتتاح شد.

در این مراسم البرز محمدی مدیرکل تعاونی‌های تولیدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با اشاره به وضعیت توسعه تعاون در ۴ دهه گذشته پس از انقلاب گفت: قبل از انقلاب کمتر از هزار تعاونی در کشور وجود داشت اما بعد از انقلاب اسلامی تا امروز بیش از ۹۲ هزار واحد تعاونی با ایجاد یک میلیون و ۷۰۰ هزار فرصت شغلی در حوزه‌های تولیدی، توزیعی و خدماتی به ثبت رسیده است.

وی تصریح کرد: این ۲۵۷ طرح با سرمایه گذاری بیش از ۷۴۲ میلیارد تومان به بهره برداری رسیده اند که ۹۹۰۰ شغل ایجاد کرده اند. ۶۶ درصد این تعاونی ها در حوزه تولیدی، ۲۳ درصد در حوزه خدمات و ۱۱ درصد در حوزه مسکن هستند.

محمدی با بیان اینکه ۴۸ درصد این تعاونی ها در حوزه اشتغال روستایی بوده است، ادامه داد: بیشترین طرح های مورد افتتاح در استان های یزد، فارس و خوزستان است.

وی سرانه سرمایه گذاری به ازای هر شغل در این ۲۵۷ طرح را تقریبا ۷۵ میلیون تومان عنوان کرد.

مدیرکل تعاونی‌های تولیدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با بیان اینکه در یکسال اخیر و از دهه فجر بهمن ۹۶ تا دهه فجر امسال ۴ هزار تعاونی با ظرفیت ۶۶ هزار فرصت شغلی ایجاد شده است، افزود: در برنامه رشد تعاونی‌ها توجه ویژه‌ای به تعاونی های دانش بنیان و صنایع خلاق و نوآور و تعاونی‌های تامین نیاز به عنوان یکی از تعاونی‌های پیشبرد اهداف تعاونی شده است که در دستور کار قرار دارد.

محمدی ادامه داد: همچنین امسال سعی کردیم برشی از کسب و کارهای تعاونی در حوزههای مختلف افتتاح شود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا