بین الملل

نفتکش های ونزوئلا با ۷ میلیون بشکه روی آب سرگردانند

نفتکش‌هایی با حدود ۷ میلیون بشکه نفت ونزوئلا، به علت بلاتکلیفی در نحوه پرداخت، در خلیج مکزیک سرگردان شده‌اند.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، طبق داده‌هایی از تاجران، شرکت‌های کشتی‌رانی و رفینیتیو ایکون، نفتکش‌هایی که حدود ۷ میلیون بشکه نفت ونزوئلا را با خود حمل می‌کردند، در خلیج مکزیک سرگردان شده‌اند. این در حالیست که برخی از این نفتکش‌ها محموله‌های خود را قبل از دور جدید تحریم‌های آمریکا خریداری کرده‌اند و بقیه محموله‌های نفتی هم خریدارانی دارند که نمی‌دانند باید به چه کسی پول پرداخت کنند.

تحریم‌های هفته گذشته آمریکا بر ضد بخش نفتی ونزوئلا، با هدف افزایش فشار بر روی رییس‌جمهور نیکولاس مادورو انجام شده است. این تحریم‌ها با قطع کردن صادرات نفت به آمریکا، سعی دارند اصلی‌ترین منبع درآمد ونزوئلا را از بین ببرند.

هدف تحریم‌ها جلوگیری از پرداخت پول توسط پالایشگاه‌های آمریکایی به حساب‌های بانکی شرکت ملی نفت ونزوئلا است، که توسط مادورو کنترل می‌شود. یکی از دلایلی که تعداد زیادی از نفتکش‌ها در سواحل ونزوئلا در حالتی سرگردان منتظر هستند این است که تکلیف پرداخت‌ها مشخص نیست. آمریکا روزانه ۵۰۰ هزار بشکه نفت از ونزوئلا خریداری می‌کرد.

تحریم‌های آمریکا خریداران نفت ونزوئلا را ملزم کرده است که پرداخت‌های خود را به حساب‌های سپرده مشمول بریزند که هنوز برای این کار ایجاد نشده‌اند. این صندوق‌های سپرده توسط رییس کنگره ونزوئلا، خوآن گوایدو، کنترل می‌شوند، که حالا توسط ایالات‌متحده، اتحادیه اروپا و چندین کشور آمریکای لاتین، به عنوان رهبر ونزوئلا شناخته شده است.

این هفته بیش از ۱۲ نفتکش در خلیج مکزیک یا آب‌های ونزوئلا پهلو گرفته‌اند و منتظر تعیین تکلیف در مورد نحوه پرداخت‌ها و نحوه تحویل نفت از سوی خریداران هستند.

برخی تاجران می‌گویند خریداران، این نفتکش‌ها را به عنوان انبارهای ذخیره شناوری به کار گرفته‌اند تا قبل از تحریم‌ها از فروش نفت شرکت ملی نفت ونزوئلا در بازار آزاد، بهره ببرند. بعضی از این نفتکش‌ها هم در اختیار شرکت‌های تجاری‌ای هستند که در حال حاضر به دنبال پالایشگاه‌هایی می‌گردند که حاضر باشند با توجه به مشکلاتی که تحریم‌ها برای پرداخت به وجود خواهد آورد، این نفت را خریداری کنند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا