صنعت، معدن، تجارت

تشکیل کارگروه بانکی برای حل مشکل نقدینگی واحدهای صنعتی

مسئول بسیج مهندسین خراسان گفت: از جمله مشکلات واحدهای صنعتی، مسئله نقدینگی، قوانین دست وپاگیر دولتی و صدور مجوز است که ما کارگروه تخصصی را در حوزه مالی و بانکی و قوانین و مقررات شکل دادیم.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  برنامه “خانه تا کارخانه” رادیو اقتصاد با موضوع روش های تولید صادرات محور و در ارتباط تلفنی با داریوش بهبودی مسئول سازمان بسیج مهندسین خراسان به روی آنتن رفت.

مسئول بسیج مهندسین خراسان در گفتگو با رادیو اقتصاد بیان داشت: استان خراسان رضوی با حدود ۵ هزار و ۷۶۰ واحد صنعتی در بخش صنایع خرد، کوچک و متوسط یکی از استان های صنعتی کشور محسوب می شود.

بهبودی با اشاره به مهمترین صنایع اشتغالزای این استان افزود: در حال حاضر واحدهای صنعتی استان خراسان در حوزه صنایع غذایی، نساجی و پوشاک، صنایع فلزی و غیرفلزی و شیمیایی مشغول به فعالیت هستند.

این مقام مسئول با اشاره به لزوم شکل گیری بسیج مهندسین گفت: طبق منویات مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی، بسیج از سال ۱۳۹۲ ماموریت پیدا کرد که به صورت ویژه در حوزه نقش آفرینی در عرصه تولید و تولیدات صنعتی نقش آفرینی کند و از این رو بسیج مهندسین استان خراسان تشکیل شد.

بهبودی همچنین با اشاره به اقدامات بسیج مهندسین صنعت در راستای توسعه صنعتی استان خراسان رضوی تشریح کرد: ما پنجاه گروه جهادی داشتیم و در ابتدای کار به عارضه یابی ۵۰۰ واحد تولیدی طی سال های ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۷ پرداختیم.

مسئول بسیج مهندسین خراسان با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر لزوم استفاده دستگاه های اجرایی از ظرفیت بسیج در مباحث اقتصادی گفت: ما به کمک دستگاه های اجرایی رفتیم و به احیای واحدهای صنعتی پرداختیم.

وی با اشاره به مهمترین مشکلات واحدهای صنعتی افزود: از جمله مشکلات واحدهای صنعتی، مسئله نقدینگی، قوانین دست وپاگیر دولتی، صدور مجوز، بیمه و بهداشت است که ما برای حل مشکل نقدینگی و قانونی کارگروه تخصصی را در حوزه مالی و بانکی و قوانین و مقررات شکل دادیم.

به گفته داریوش بهبودی مسئول سازمان بسیج مهندسین خراسان رضوی، خدماتی چون عارضه یابی واحدهای تولیدی، کمک به احیای واحدهای صنعتی و تشکیل کارگروه تخصصی مالی و قوانین و مقررات برای رفع مشکلات حقوقی و نقدینگی واحد های صنعتی تنها تعدادی از خدماتی است که بسیج مهندسین صنعت استان خراسان رضوی در جهت توسعه واحدهای صنعتی ارائه می دهد.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا